Followers

Sunday, 31 October 2010

Sesedap mata memandang

Ada orang kata..
saya buang dia dulu sebab dia tak cantik..
saya pn jawap.. ne ada..
dan dia kata pulak.. ada.. kalo tak takkan saya buat macam tu..
so saya pn terangkan aa..
kalo kata anda tidak sesedap mata saya memandang.. da lama da saya tauk anda dari idup saya..dan saya tidak akan mengajak anda untuk bersama..

dan dia masih tidak percaya..
saya menambah.. sebenarnya macam ni.. sy mengaku saya "berkawan" memang bila saya tgk orang tu dan saya berkenan.. dalam kata lain.. sy suka tgk dia.. dan dari situ baru saya akan berusaha nak merapatkan hubungan ng dia..
kalo tak saya tak mau pn.. kita nak kawan lama.. bkn kawan kejap2 ja..

dia mula untuk percaya..
dan saya pun bercerita..
satu masa dlu.. masa saya di PLKN.. dan saya ni jadi cupid la lebih kurang di sana..
siapa2 kawan saya yang nak awek2 di mana2.. slumber badak je saya bangun dan p tegur awek tu supaya kawan saya dapat kawan dengan awek berkenaan..
sampai satu hari.. ada sorang kawan saya ni.. datang dan tegur saya..

"weyh.. aku tgk ang, sat dok kenen2 kat dia tu.. kat dia ni.. untuk ang tadak ka? "

saya menjawap..
"sapa la aku ni.. da la tak ensem.. sapa la yang nak kat aku.."

dan mengejutkan kawan saya tu kata..
"aku nak.."

secara otomatiknya saya pn menjawap..
"aku lum bersedia.. aku tanak ada gepren2 ni lagi.. aku nak study dlu.. "

dengan marahnya dia cakap..
"ang memang memilih kawan..."

saya menjawap kembali
"aku kawan ng semua orang..kalo ang cakap aku macam tu.. aku mmg amek hati aa.. "

selesai cerita tu.. dia pun berkata..
jadi budak tu tidak sedap mata memandang la ni..?

dan saya jawap ya.. terus saya dapat lihat di mata dia.. percaya ng jawapan saya itu.. heyy.. dats the truth k.. saya rasa saya "bukan nak memilih tp kena wat pilihan.." (statement diambik dari status adik saya..)

;)

No comments:

Buta+Pekak+Bisu=CINTA