Followers

Tuesday, 19 October 2010

Sesuatu tentang disalahkan dan dipersalahkan

suddenly menda ni kua dalam fikiran aku..

aku tertarik untuk bercakap tentang hal ni..
ada seorang manusia tu.. dia tertarik kepada satu manusia yang lain.. dia usaha, usaha dan usaha.. nak kata lama tu tak jugak, nak kata kejap tu pn lama la jugak..
last-last.. setelah diusaha-usahakan.. dia rasa dia taleh dapat..
tapi dalam masa yang sama tu kan.. manusia yang lagi satu ni.. da mula-mula tersentuh dek kerana usaha manusia sorang tu.. dan dalam hati, walau dok menolak, sudah ada bunga-bunga cinta yang baru nak berbiji benih, dan baru nak beranak-pokok mula hadir dalam ati tu,.

manusia yang sorang ni.. da mula fikir, asik-asik kena reject ja. awat.. aku tak cukup ka.. ka dia memang tak suka aku.. dia pn amek la keputusan untuk undur diri saja.. dia pn tarik diri.. kena pulak la time ni.. mai balik dah manusia bernama
ex-gepren yang pernah satu masa dulu ada dalam ati..datang balik dan merayu-rayu untuk kembali kepangkuannya..

si manusia ni pun mula berfikir.. owwwhhh.. dulu masa aku dengan dia ni.. syok la.. happy ja.. bahagia ja.. bila da tadak.. kami pisah aku rasa sunyi.. dalam ati da tadak taman.. taman terbakaQ dek kerana pokok2 kering, air-air ditaman pun dah kena sedut abeh masa kejadian untuk memadamkan api.. so manusia ni pn menerima la kembali..

tiba-tiba... manusia yang dok mula berpokok-pokok, beranak-benih di hati ni dikejutkan dengan manusia tu.. "awk.. saya da kembali kepada ex-gepren saya.." dan serta mertanya taufan datang menjelma.. sekali dengan tsunami menyerang manusia ni.. ohhh tidak.. aku dah mula menyukai kamu.. menyintai kamu.. kenapaa???

haa.. rasa-rasa macam mna yek? sapa salah dalam hal ni..?
pada aku la.. kedua-dua pun tidak salah,. dan mungkin jugak kedua-dua pn patut dipersalahkan.. am i right.?

dalam kes dipersalahkan..
yang manusia yang tanak menerima ni salah.. awat ang juai mahai sangat weyh.. kan? orang da nak.. layan ja.. hahahaha..dan manusia yang lagi sorang ni.. jika nak disalahkan.. elloww.. tara mana sangat la ang usaha tu.. cepatnya nak menyerah kalah.. apo la..camni ka ang nak jaga aku? lalalalala~~

dalam kes tidak dipersalahkan..
kedua-duanya tidak salah, sebab yang manusia sorang ni..semestinya la dia nak yang terbaek dalam idup dia.. takkan nak men tangkap muat saja kan? dan untuk manusia yang sorang lagi ni.. "aku da cuba weyh.. tapi dia tanak.. ni da ada orang nak.. aku tangkap la.. kan? hahaha "

so kedua-dua ada sebab masing-masing kan? tidak mungkin la dipersalahkan kedua-duanya.. masing-masing mencari yang terbaik dalam idup masing-masing.. kan? ;)



Moral of the story :: the one who has the right KEY, will have the HEART.. an..? an..? ;)

No comments:

Buta+Pekak+Bisu=CINTA