Followers

Thursday, 9 September 2010

Diary 09 Sept 2010

Start from 00:00 in the morning.. kami (aku ng abg razak) masih atas highway..
kami p amek sig gen kat abg Madi di Bentong.. untuk pengetahuan suma.. hari ni besh.. sebab toll pree.. hehehe.. (pantang toi la menda pree ni.. suka saja.. ekeke )
pastu pegi dan balik la ng bangga dan sukati ny.. gunakan tol karak yang pree ni..

lepas tu.. terlelap.. sedaQ2 da smpai gombak.. abg razak nak tgk kasut.. dia singgah kat uptown sri gombak.. to be honest.. sgt ta besh.. low class.. hahahaha..

lepas tu.. kami gerak balik.. singgah port besa.. lepak2.. minum2 dlu.. teh tarik kurang manis, ng roti telur kuah banjirr.. ekeke.. dalam kul 2 lebih tu balik..

smpai umah.. mandi.. ng solat isya' + tarawikh... slesai da dekat 3 lbh.. msg sat ng Jijol.. pastu tdo..

jaga balik kul 5lbh, 5:30 kot tak silap aku.. pastu.. bgn.. n sahur.. tgk kat dapur sup aku da abeh aa.. huu.. so disebabkan kerana kemalasan dan ketidak rajinan aku.. jadi hari ni sahur sebagai orang miskin.. tadak duit.. orang susah.. makan nasi kosong ng kicap je.. hhihi.. (blajo rasa camna orang susah makan.. huuu.. mmg sedih la.. shian depa.. :'( )

pas da sahur... tak smbung tdo dah.. tapi terlelap sat.. jaga2 masuk toilet.. amek wuduk.. solat subuh and ngaji.. pastu online.. tgk email pa suma.. bgn n siap.. kat kul 9 gerak..

p TOC Nilai amek kunci.. pastu p cari site ERLTM1. hhu.. mmg mencabar la.. site tu tatau area mana.. pastu aku ny mapsource pn da taleh guna(pas format laptop).. so kena tanya dia nuh,. tanya dia nih.. dan yang besh ny.. jalan da jmpa.. mmg da masuk simpang site tu.. bleh kami kua balik.. n pusing rata.. hiihi.. mmg dugaan toi la.. pastu.. da jmpa site.. taleh masuk plak da.. tadak kunci ilab.. tapi last2 pusing2 site.. jmpa.. ada lubang.. hehe.. nasib2.. ALLAH masih syg kami.. ;)

then. masuk site dalam kul 1.30 kot tak silap.. masuk ja.. pulun la.. 2.30 camtu aa.. lebih cket kot ciap da.. kemas2 barang pa suma.. then beransur gerak balik..then smpai opis dalam kat kul 3 lebih kot ka dekat kul 4 camtu..setelkan letak barang kat opis.. then balik umah.. berkemas..selesai ebrkemas.. da mandi, da solat pa suma.. kami pn.. gerak la.. masa tu da dekat kul 5.. trus gerak p amek norin. n snggah kat Rawang, nak pass barang kat abg rahim..

n mmg lawak toi la kami ber3 ni.. tu la yang dikatakan brotherhood tu kan.. sonok dapat jmpa balik.. dok bergelak aa.. abg rahim leh dok wat lawak.. tgh smbang bleh plak dia p letak beg sig gen atas pokok hiasan yang plus tanam tu.. terang2 la jatuh.. tak larat nak gelak tadi.. hahaha.. abg pion.. ooo abg pion.. mcm2 aihh.. ;p

selesai suma.. mula la perjalanan gerak balik png.. kul 6 jugak la gerak dari hentian rehat rawang tu.. smpai la ke ipoh, kua dari highway, singgah kat Petronas sebelah mcD tu.. Norin nak banje mcD.. mula2 nak GCB.. tapi tadak plak da.. ntah camna depa kata da abeh.. gle kejam aa.. nasib ada mc chicken yang menyelamatkan keadaan.. hehe.. pas makan tu dalam 8 lebih kot.. smbung.. gerak ke penang.. smpai dalam kul 10:06 camtu aa..

hehe.. nak tegelak aa.. dalam dok smbang ng abg razak tu.. ng pas call mama tu.. terserempak ng mama ayah jiah adik kat sebelah.. hehe.. aku saja call mama.. tanya mama ada mana.. mama kata jalan jammed la.. hehe.. ehen mama tanya aku ada mana.. aku ckp ni ha.. sebelah mama ni.. hehe..
pastu.. terus smpai kat flat tu.. abg razak tinggal aku kat sana ja.. aku masuk keta kami.. n balik umah.. hehe..

selesai suda hari ni.. thx to abg razak la tlg anta.. n penting skali.. Thx to ALLAH.. sebab dia benarkan aku balik raya.. sebab dia izinkan aku balik png.. syukur.. syukur.. syukur alhamdulillah.. ;)

Selamat Hari Raya suma..
Maaf Zahir dan Batin na.. kot ada salah silap.. terkasaQ ckp ka., terlebih kata ka..
apa2 yang silap la n wat ampa terasa ati ka suma na.. semoga ampa suma brbahagia..
suka aku igtkan.. n doakan agar ramadhan yang baru lepas ni bawa makna dalam idup kita.. semoga ianya menjadi sumber inspirasi untuk kita semakin menguatkan pegangan, kuatkan usaha kita dalam mendekatiNYA.. dan IMAN dalam ati tmbah kuat.. jgn lah pemergian ramadhan ni.. tadak isi pape dalam ati kita ni. rugi sgt.. sebab kita tadapat nak manfaatkan "bulan tarbiah" ni sebaiknya.. n semoga, amalan2 kita yang baik sepanjang bulan ni, kekal dan makin tmbah baek.. smpai la ke Ramadhan tahun depan.. (andai diizinkan lagi kita bernafas dalam muka Bumi NYA ni.. )

Moga dikuatkan lagi IMAN kita.. dan beroleh barakah..
Amin yarabbal alamin.

No comments:

Buta+Pekak+Bisu=CINTA