Followers

Friday, 17 September 2010

Hakikat Cinta II

Antara kisah tadi ada la aku call dia.. smbg ng dia sal kes dia..
dia tanya aku.. awk ni toi2 ka ng saya? awak nak saya sebab kes saya da tima..
atau sebab awk kesian.. atau sebab nak tlg saya..

aku ckp trus.. saya dtg sebab sy mau n saya nak tlg awk. n sebab saya nak ubah awk.. pandangan awk terhadap ujian yang mai kat awk ni..
then aku cita la. apa jadi pa suma.. camna kita perlu sedaQ yang tiap apa jadi ni kita kena berserah semua kat dia..

trus trg aku kata.. kalo kata aku da berjaya ubah pandangan dia. dan masa tu budak tu mai n dia nak kembali ke sana pn.. aku terima.. n aku redha.. sebab aku akan terima dan aku berserah semuanya kepada ALLAH.. sebab mmg aku n dia dan suma tertakluk dibawah kekuasaan ALLAH.. aku tanak da jadi macam dlu.. dlu aku terlalu berharap.. n terlalu mengagung2kan cinta dunia aku ni.. smpai satu masa.. ALLAH nak tarik balik.. n masa tu mmg aku down trok2.. tapi syukur la.. sebab aku akhirnya paham napa sebab dia amek cinta aku. upanya sebab dia nak bagi aku yang lebih baik.. iaitu.. Cinta yang Abadi.. tu la sebab nya..

to all yang membaca.. igtlah.. bila kita da salah letakkan cinta ni.. kat tmpat y tak sebetulnya.. mmg kita akan di-effect trok2 bila kehilangannya.. jadi beringatlah.. kita down.. tapi jgn arap kat sapa2.. kembalilah pada ALLAH.. dia da bagi kita 2 ubat hati yang paling mujarab.. iaitu sejadah dan AL-QUran.. so amalkan aa.. percaya lah.. aku da cuba.. seyes power.. ni la ubat aku sepanjang nak dekat setahun ni.. n lihatlah kesannya sekarang.. aku tenang.. alhamdulillah.. ;)

Jadi berhati2 la suma kat lua sana.. Cinta tu mmg indah. tapi ianya milik ALLAH.. selagi mana kita gunakan ia untuk mendapat keredhaan ALLAH.. selagi tu la kita takkan tersasar dari jalan NYA.. jadi beringatlah.. ;)

No comments:

Buta+Pekak+Bisu=CINTA