Followers

Monday, 13 September 2010

umah api

duyai.. Hari ni. P hiking ng adik ng jiah, n izuan,
baek punya hiking, last2 umah api tutup. Frust .. Uwaaaa..

mula2 baek ny... bgn pagi.. pas jiah balik Qeja,.
kami ciap2.. mandi pa sma. then p amek izuan, pas amek izuan, patah balik amik jiah ng adik.. pastu gerak aa.. p isi myk, topup tnG aku. gerak p penang..
lebih kurang setgh jam ja perjalanan.. (uikz,. laju ka aku bawak.. hahaha)

pastu da smpai. park keta.. then p daftar nama, n trus mulakan perjalanan..
tak henti2 la dok benti posing.. aii la adik aku ber2 ni.. ekeke..
orang kata eprjalanan sejam lebih leh jadi berjam2 la.. ekeke..
kami memanjat suma, smpai kat monkey beach, dalam 2 jam aa.. tak silap aku..
smpai kat monkey beach.. truskan perjalanan nek ke umah api..

seyes tinggi la jalan dia.. mmg lenguh gle kot kaki aku ni..
smpai skg dok terasa lagi aa.. da la semalam men futsal tak stretching toi2.. hari ni pn sama, men jalan trus ja tak stretching.. mmg la sakit lutut aku ni..actually dia bkn sakit.. tapi jadi lenguh2.. aku rasa kes urat kot.. bekas injured dlu ni.. huhu..

ha.. smbg balik. panjat ny panjat ny panjat.. lepas 3 kawasan rehat dia.. ng curam ny.. ng tinggi.. pastu nek kot tangga plak.. huu.. akhirnya smpai.. mula aku da lembik da.. talarat da.. mmg rasa nak trn balik aa.. tapi jiah kata, abg, takpa,, sabaQ sat.. kat atas tu ada paip.. fuhh.. trus semangat la nak nek.. yo la.. air da abeh weyh.. 4 orang minum sebotoi.. mmg la tak cukup..

then.. smpai2.. tgk pintu kunci... tettt~~.. whooo... da nek jauh weyh.. takkan knci kot.. uwaaaa...da tu.. lembik la sorang2.. izuan dok tlg trace paip kat mana.. da jiah kata ada paip.. tgk2 mmg takde pn.. doiii.. penat wohh.. yang adik plak.. nak memanjat.. nak dapatkan air kat dalam tu.. tapi aku tak bagi.. so dipendekkan cita.. kami rehat dalam 12:45 camtu aa.. smpai 1.. then amek langkah turun bawah.. mmg kejap ja.. dalam stgh jam ja da smpai.. nak nek.. diaa aihh.. pingsan.. hahaha..

da smpai plak jiah leh wat lawak.. abg,tadi jiah jmpa menda ni.. igtkan dia tjth.. rupany mmg toi2 la dia tutup... whaaa.. penat2.. ekeke.. takpa la.. sonok jugak mendaki tadi.. besa la tu.. tapi lawak jugak tgk adik2 aku dorang ni.. 2 2 frust ja.. sebab mula2 beria2 dua2 nak amek gambaQ atas umah api tu.. ni da tutup. aku suh amek gak gambaQ kata da smpai.. 2 2 ckp takmo.. mls2.. hahaha.. adik2.. jiah2.. cian ampa.. takpa2.. nt abg bawak lagi na.. ;)

nadzri
03 Ramadhan
13 Sept 2010



Berikut.. serba sedikit sorotan perjalanan kami.. ;)

















No comments:

Buta+Pekak+Bisu=CINTA