Followers

Saturday, 18 September 2010

Hakikat Cinta III

Hakikat pengagungan cinta..

bagi aku.. bila tiap kali baca status yang terok2 down sal cinta ni..
dia macam agak memalukan aa.. sebab apa tau.. sebab kan.. macam idup ni terlalu bergantung pada cinta tu.. padahal... ada banyak lagi menda kot nak wat..
macam la ilang menda tu.. MATI.. tapi tu la hakikatnya.. di mana cinta terlalu diagungkan skg ni.. amek cntoh , kes bunuh diri.. banyak ja aku tgk sebab frust bercinta..

bila kita pusing balik.. aku tak rasa pape la.. cuma sedih ja.. sebabb... depa ni tadak ilmu, aku rasa tu la.. sebab kalo kita ada ilmu, pasti kita takkan letakkan satu menda yang tidak kekal ini sebagai jurang antara kita ng ALLAH.. tkdak DIA jadikan cinta ni.. melainkan sebagai satu batu peloncat untuk kita sebagai hamba ni lebih mensyukurinya.. toi dak aku kata ni? cam seks la.. kawin bkn sebab seks.. tapi.. bila kawen.. dapat seks free.. dia semudah tu la.. bkn aku amek contoh seks ni sebagai satu yang remeh, bukan.. tapi dia macam tu la.. camna ALLAH bagi kita "nikmat" dalam tiap apa yang dia anugerahkan kepada kita..

merujuk kembali kepada ke-kesianan aku kat depa ni.. dia lebih kurang camni aa.. bagi aku ia adalah dari sudut pandangan kita semua.. cth, setengah orang, tgk ppn sexy.. dia suka. sebab dia kata sexy tu la masyuk.. besh.. bila kua ng ppn sexy ni.. kawan2 tobat akan kagum punya la.. gle la.. gepren ang cantik.. sexy.. manthopp la.. suma ada la.. sesetengah tu plak.. tak suka sgt sebab tanak orang tgk.. dalam ati dia.. ohh noo.. takkan la nak bagi orang tgk.. rugi la.. she's mine.. n dari sudut pandangan orang len plak.. dia lagi tertarik tgk yang bertudung litup ni. yang pakai stokin tgn, stokin kaki ni ( ni merujuk kepada muslimah sejati la ni) .. tu yang aku kata.. semua datang dari pandangan kita sndiri.. camni jugak la aku rasa. TAPI.. seprti tadi la.. ilmu dan hidayah dalam ati ni.. tak suma yang ada.. kan? sebab tu a ada yang leh buat menda bodoh, cederakan diri, bunuh diri pa suma sebab frust..

cam semalam la.. aku ckp ng abg madi.. sal kes ni.. pendapat dia.. kita cuba pusing kat depa ni soal tanggungjawap terhadap family.. contohnya.. kita amek ibu bapa depa.. tak rasa bertanggungjawap ka kat ibu bapa kita? bila mana terlalu dieffect dek kerana frust kamu itu? taknak ka kamu lihat ibu bapa kamu menangis kerana kejayaan kamu.. tu jika dari aspek ibu bapa.. ok la.. pusing kot len lagi.. since manusia ni tak kan idup lama kan.. kita tgk la kat masa depan.. ni pun kisah orang frust dan effect masa depan dia.. benti blajaq sebab kes cinta.. dia pn pesan kat aku.. jgn la smpai macam tu.. kamu akan menyesal..
"masa aku dlu, aku amek sijil kat Kusza, pastu aku benti.. sebab taleh nak blajaQ, kes cinta la ni, frust.. pastu aku masuk poly.. amek sjl jugak.. pastu tara aku nak dup dap dup dab abeh sijil+dip, kawan2 aku da abeh dgre pn.." <--pengakuan kawan aku ni tau,.
weyhh.. look at that,. betapa rugi ny.. bila terlalu diberatkan sal hal bab cinta ni.. bak kata abg madi semalam.. mmg DIA ada kata.. sal jodoh ni kita kena usaha mencari.. tapi, nak jadi tak jadi tu suma ALLAH yang tentukan.. orang yang stg ptg nak akad nikah pn pagi2 ni leh pts, ni kan plak baru kawan weyh..? see..? orang berpengalaman yang ckp wohh.. bkn aku.. aku tatau..:p

No comments:

Buta+Pekak+Bisu=CINTA