Followers

Wednesday, 15 September 2010

izin

Dok pikiaq ni,, tatau nak watpa kan.. so elok la aku mencoret dalam ni..
skg ni berdepan ng masalah orang.. yang terlalu kecewa ng idup yang tak henti2 dilanda masalah.. dilanda ujian.. pas satu.. mai satu.. dan pastu mai lagi dan lagi dan lagi..

aku sebenarnya tiada solusi untuk kes ni.. cuma ny.. dari pndangan aku sndiri.. dan dari pengamatan dan juga pengalaman aku sndiri.. UJIAN datang bila mana ALLAH nak tunjukkan sesuatu.. bila ALLAH nak berikan sesuatu.. dan ALLAH nak sedarkan kita dari kelalaian kita mengingatinya..

sebab tu la dibahagikan manusia kepada 3 golongan..iaitu :
1. golongan yang bila diuji, dia cepat2 sedar dan terus kembali kejalan NYA. golongan ni cun aa.. sebab, dia cepat sedar.. dan bertaubat..

2. golongan ke 2 ni.. dia len cket.. dia ni.. di uji, dan diuji, tapi dia belum nak amek "hidayah" yang da diberi tu.. dia akan tunggu dan tunggu. smpai la satu masa.. baru la dia akan benar2 kembali ke jalan ALLAH.. golongan ni pn cun jugak.. sebab pas lama dia melalaikan diri dan melupakan. dia akan kembali juga selepas tu..

3. ni golongan yang terakhir.. golongan yang mmg tak diberi ALLAH hidayah ni.. depa ni akan dibiarkan macam tu la smpai bila2.. golongan ni la tergolong dalam golongan yang rugi.. sebab tak pernah amek tau untuk kembali ke jalan DIA..

ni la ketiga2 golongan yang aku maksudkan.. back tu kes aku cita tu..
aku da cuba nak sedarkan ng hakikat suma ni.. tapi mungkin lum berjaya nak sedarkan dia.. YA ALLAH, bantulah aku YA ALLAH.. aku perlukan sedikit kuasa, dan aku juga perlukan izin kamu untuk aku berjaya mengubah pandangan orang ni.. mungkin kegagalan aku skg ni sebab aku lum cukup ilmu, atau juga aku lum cukup usaha.. YA ALLAH, walau apa jua salah aku yang menyebabkan aku gagal untuk memperingati orang ni.. ku pohon YA ALLAH, agar kau beri aku kemenangan untuk dia.. aku perlukan semua ni.. untuk berjaya.. Amin yarabbal alamin..

No comments:

Buta+Pekak+Bisu=CINTA