Followers

Saturday, 27 July 2013

Kisah baju melayu

Assalamualaikum dan salam sejahtera pada yang membaca.

Alkisahnya semalam saya berbaju melayu. Macam biasa la kan, Jumaat memang saya akan berbaju melayu. Bukan nak melaram, tapi alang alang ke masjid, mahu juga tampak kemas sedikit.

Lain plak minggu ni. Selalu orang macam tak berapa kisah sangat tapi semalam ramai pula yang tegur. Baju cantik lah, mahu kawen la. Sampai ada yang tahan saya pula nak tanya.

Hari ini yang tanya semalam tanya lagi.

Semalam you pakai baju apa?

Saya jawab baju melayu lah.

Dia tanya lagi, baju melayu apa?

Saya jawab tu baju melayu biasa ja.

Dia tanya lagi, takkan nama dia baju melayu biasa? Takkan tak ada nama lain. Macam baju cheongsam ka apa ka?

Saya jawab, ehhe saya tak ingat la. (sebenarnya ada idea nk jawab tapi takut salah).

Dia kata, lain kali mahu pakai apa kena tahu la nama apa, nanti cina macam saya tanya kan susah nak jawab.

Saya senyum. Kemudian jawab, nanti saya reconfirm. Lepas tu saya bagitahu balik ya?

Sambil jalan dan senyum lagi.

Adoihhh jadi tumpuan juga saya rupamya bpakaian camtu. Sampai dapat tarik minat orang nak tahu itu baju apa.

3 comments:

Anak pak cik Azhar :) said...

baju melayu aaron aziz ke?ehehe

Z@i Z@mR33 said...

nadh pkai bj melayu nikah hr tu kot?tu yg rmai tegur...

kiera'sakura said...

ok simpan semua baju melayu abi, tak bagi pakai dah :p

Buta+Pekak+Bisu=CINTA