Followers

Monday, 15 July 2013

Ohh dunia Ohh Cinta

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

Kemarin saya tonton cita kat tv. Macam biasa lah kan, cerita korea lagi.

Dalam cerita tu dikisahkan seorang yang ditinggalkan suami untuk perempuan yang suami dia suka. tapi dia sekarang sudah berjumpa juga dengan cinta yang diharapkan dapat menjaga dirinya. Lantas diambil keputusan untuk tegar dalam ujian yang menimpa dan kekal dalam perasaan untuk bersama hero yang telah membahagiakannya.

namun akhirnya, lelaki itu minta untuk berpisah kerana dia sudah di tekan tekan oleh perempuan jahat yang satu masa dahulu merampas suami si perempuan itu.

saya tertanya tanya, wujud kah pengorbanan itu? meninggalkan yang di sayang hanya untuk mengelakkan bala lebih besar berlaku pada yang tersayang? sedangkan si dia terlalu menginginkan kita untuk sentiasa ada, dan hanya kitalah kekuatan yang dia ada buat masa ini?

ehhe.. itu cuma permulaan kisah sahaja. di mana kita memikirkan adakah kita sanggup meninggalkan cinta hanya kerana inginkan dia berbahagia.

tapi..

dalam kehidupan akhir yang bakal kita tinggal selamanya nanti tu. bagaimana?

sebagaimana kita tinggalkan kerana kebahagiaan dia, adakah kita berani meninggalkan kebahagiaan dunia hanya untuk kehidupan selamanya kita nanti? kita tinggalkan dosa dosa yang kita biasa buat sekarang, tinggalkan sifat sifat buruk kita hanya untuk ALLAH Yang Berkuasa?

kenapa kita tak sanggup.? ada sesiapa nak jawabkan? :)

1 comment:

kiera'sakura said...

insyaAllah moga sama2 ke arah itu ;)

Buta+Pekak+Bisu=CINTA