Followers

Monday, 15 July 2013

Pendapatan baru saya

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

Ummi dah lena tu. di ajaknya saya tidur sama, tapi saya masih belum mahu melelapkan mata ni. Ada menda yang nak diselesaikan juga. salah satunya, selalu selepas sahaja waktu kerja adalah waktu untuk saya berniaga. dari jam 7-8 sampai 12 tengah malam, waktu berniaga. waktu itu sahaja yang saya ada untuk saya bekerja selepas pulang dari tugasan harian saya, demi menambah pendapatan keluarga.

Bukan mudah berada dalam kedudukan sekarang. saya kekadang gayat juga, tapi alhamdulillah, ALLAH senantiasa memudahkan perjalanan hidup kami sekeluarga. Betul saya cakap, gaji yang saya dapat tu cukup untuk kami semua, lepas untuk saya tanggung family saya ini. walau tak sehebat pendapatan orang lain, tapi alhamdulillah semuanya bebaik sahaja untuk kami.

Ohh ya bercakap soal berniaga ni, ssaya ingin sangat berada bersama sahabat sahabat yang hebat berniaga ini, ingin sekali belajar, apa tips tips dan pengalaman mereka sewaktu berurusan tu, tapi sayangnya saya ni kekadang ada juga penyakit M dalam diri, lantas saya cari perniagaan yang sesuai dengan diri yang lebih memilih meringkuk dalam bilik selepas waktu bekerja.

Alhamdulilllah ALLAh pertemukan dengannya. Harapan saya, moga walau tak banyak, ia dapat juga meringankan bebanan kami sekeluarga. Dan dalam pada tu ada jugalah niat moga satu hari nanti mampu berdiri sama tinggi , duduk sama rendah dengan sifu sifu tanah air. Tapi tak macam sifu pun tak apa, janji masyuk.

Saya doa sangat. amin.

1 comment:

Buta+Pekak+Bisu=CINTA