Followers

Tuesday, 16 July 2013

Ummi Abi dan Baby

Assalamualaikum dan salam sejahtera pada yang membaca.

Pagi tadi lepas ummi kejut, suruh hantarkan dia pergi kerja. saya pun iktkan aja. Macam biasa la kan. pepagi kalau ummi kerja memang kena hantar ummi ke kereta sebelum dia ke tempat kerja.

Masa masukkan barang dalam kereta tu, si kecil anak mengasuh mama sampai. saya biarkan aja dia dalam kereta dia tunggu ibu dia keluarkan dia, sambil tu saya hidupkan enjin kereta ummi.

Selepas tu perlahan lahan saya ambil dia dari ibu dia tu. Senyum sampai ke telinga si kecil tu. dan tatahan tu lepas duk atas dukung saya tak peduli dah kat ibu dia. ibu dia lambai nak pergi kerja pun dia buat tak tahu. dah tu tak reti duduk diam atas dukung plak tu. hai lahh si kecil ni..

sebaik ibu dia bergerak, saya terus ke kereta. tengok tengok Ummi dah sedia nak keluar. saya biarkan dia bersiap, pakai stokin dan kasut tu, sambil saya bawa si kecil ni duduk kat kerusi pemandu, bagi dia main dekat stereng tu.

Kemudian Ummi pun keluar. Macam biasa, sebelum pergi kerja, kami mesti akan cipika cipiki dlu. masa tu la si kecil ni saya tengok terpegun gamaknya tengok apa kami buat, lepas tu dia tengok ja dekat kami. Selesai kami bercipiki cipika, Ummi cium cium plak pipi dia. terus jerit. seronok lettewww.. nak jugak gamaknya. hihihi.

Mengenang apa yang berlaku tadi buat saya terfikir, begini agaknya kami satu hari nanti kan? bila ummi pergi kerja, atau abi pergi kerja, salah seorang menghantar dan mendukung baby, cipika cipiki sebelum pergi kerja. 

senyum saya dengan situasi tadi. Ummi Abi dan Baby. :)

2 comments:

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

amboi cipika cipiki depa nowh...

hahaha

juicy X said...

Haaa mmg mcm tu la kmi kalo hr ahad :)

Buta+Pekak+Bisu=CINTA