Followers

Monday, 16 June 2014

05:43AM

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.  

05:43AM. 

Selamat datang minggu baru. Bermula pagi ni pun dah tak sabar tunggu khamis datang. Bakal merindukan keduanya. Manja kecil yang super manja. Juga yang besar yang mana tak tumpah menda tu kalau bukan dari dia. 

Semalam kami sesama declare yang kami tak mahu keluar berjalan sebab nak bersihkan rumah. Pagi tu, dalam perjalanan, ummi da sakit perut lagi. Sebab risau kami kensel jalan, terus balik rumah. Di rumah, sarapan dan keluar balik pergi pasar utk lauk hari ni. Syukur dapat apa yang ummi teringin makan. Sampai rumah, mandikan baby dan tidurkan dia.

Tengah hari waktu dia bangun, keluar nak pergi klinik. Setelkan hal ummi plak. Ada dua tiga menda nak diselesaikan. Alhamdulillah selesai juga. Balik rumah, cam biasa, waktu anak tidur ni, kami tidurkan dia. Kemudian kami pun lelap sekejap. Petang bangun baru siapkan rumah. Sambil ummi beri anak makan, saya sapu dan mop rumah, cuci tandas. Tapi x sempat habis mengemop pun. Sebab housemate isteri dah balik. Saya masuk bilik dan take over jaga anak. 

Dalam bilik bosan pula. Bawa anak keluar balik. Bawa dia jalan jalan dekat luar. Mula tu cuma ke playground. Bagi dia main sikit sikit dah seronok. Berhenti kejap bawa dia jalan jalan pusing taman. Masa nak balik tu, nampak dia dok temgok tengok lagi taman.saya pakaikan dia kasut. Ajar dia jalan. Tediaaaa punya seronok dia. Mengekek ngekek dia gelak. 

Hai laaa~~ mesti rindu teruk teruk nanti. Manja dia tu memang lain macam. Kekadang jadi macam sombong plak dengan orang. Ya lah. Keja nak berkepiy. Hahahaha anak anakk~~~ 

2 comments:

Kira Sakura said...

pagi tadi pun sama masa nak anta rumah mak. dia tarik2 ummi takmau pi dekat mak. tp sat jela. lepas tue ok dah. boleh senyum babai ummi ;)

Nurzakiah Hanum said...

selamat pagi :)

Buta+Pekak+Bisu=CINTA