Followers

Saturday, 4 August 2012

Andai sudah ditakdirkan

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

Semalam saya terjumpa satu quote. Katanya, dengan mksud yang hampir sama la selepas saya alih bahasa lebih kurang macam ni la.

1 langkah bersama dia yang bukan orang yang ditakdirkan bersama kita ibarat melangkah dua kali ke belakang.

Difikirkan saya rasa betul. Bila sememangnya bersama orangnya mudah ja. Macam beberapa contoh yang ada berkisar disekeliling saya ni

Kisah macam mana kak sorang ni ceritakan pada saya. 3 tahun bersama yang disayang, last bukan terbuang, tapi kecurangan mengambil tempat. Lebih keji masa tu lelaki tu boleh cakap, "saya sayang awk dan x boleh lepaskan awk tapi dalam masa sama saya juga sukakan dia". (Maaf ya saya tak bantah poligami, cumanya bila bab baru berhubungan dah curang itu sangatlah saya pantang).

Alkisahnya lepas putus, beberapa tahun.lepas itu seseorang datang. Sangat mudah pada saya. Berkenalan, suka, bawa jumpa keluarga, merisik, bertunang dan bersama setahun kemudiannya. Lebih manis sebab tak.perlu bercinta tahap gaban dan kenal cinta selepas bersama. *Owhh saya adore gila hubungan macam ni.

Contoh kedua, sahabat saya yang buat kueh puteri mandi versi dia warna warni tu. Dulu saya kenal dia seorang yang sangat hapy go.lucky, sawan, wayar putuih dan lawak, tapi tetiba saya dpt tau dah nak.kawen, dan sekarang dah kawen pn. Ehh mudahnya la saya nampak situasi dia. Bukan apa, saya observe belog dia kan, kejap.ja, dok cita cita sat then da nak kawen.

Jadinya, dua kisah ni saya coretkan sebagai contoh di mata saya, bagaimana bila kita memang dah ditakdirkan, pasti akan dimudahkan. Senang kan? Tak gaduh chenta terok terok. Hihihi

P/s : tetiba saya rasa saya pn macam tu. Kwn jap, suka, minang dan sekarang nunggu masa. Doakan saya ye readers? ;)
Published with Blogger-droid v1.6.9

2 comments:

bersama kak Es said...

sangat indah bercinta lepas kawin.

Iffah Afeefah said...

ye betul tu

tak payah lawan takdir

membazir

Buta+Pekak+Bisu=CINTA