Followers

Wednesday, 15 August 2012

Peluang

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

Tengah whatsapp dengan encik boss ssya. Bkaitan apa lagi , masa depan lah. Current employer nampak gaya sangat tidak berguna pada kami. Bila boss saya sms pn nampak gaya dia cuba nak.melarikan diri. Dan saya yakin, alasan yang ada adalah sibuk lah tu.
Kami terdiam, tak ada perkataan untuk situasi semasa. Cumanya memasing belajar untuk menerima apa yang ada sekarang dan pelajaran paling berguna. Jangan sia siakan peluang baik yang hadir didepan mata. Mungkin bagi saya kecil, tapi bagi enchik boss, ianya sangat besar. Gaji 5 angka ditolak untuk kawan kawan. Owhh di sngat tak pentingkan diri. Tapi sayang, sekarang dia yang menadah padahnya. Saya sangat kasihankan dia. Sambil mendoakan yang dia bakal ketemu peluang baru yang lebih baik.

Saya pula, saya baca ini sebagai once in a lifetime punya peluang untuk kembali ke pangkuan keluarga tercinta. Mungkin jika ini tak jadi saya tak dapat cari alasan nak lari, tapi sekarang peluang dah menerjah diri, terpulang pada sayalah nak guna atau tidak sekarang. Sambil berdoa akan ada kebaikan yang mendatang sebagai menggantikan luka yang saya alami sekarang.

Moralnya mudah saya. Belajar jangan percaya bangsa. Sebab bangsa bersama T adalah bangsat. Saya akui, memang yang menjatuhkan bangsa adalah bangsa itu sendiri sepertimana ALLAH berfirman, "aku tak ubah nasib sesuatu bangsa melainkan diri mereka sendiri". Terbukti, berada dalam bangsa yang lemah dan pentingkan diri ini menghukum sebenarnya. Tapi bukanlah semua macam itu, cuma mostly macam tu.

Apa pun, saya redha, ini adalah ujian buat saya. Amoga ALLAH.mgampunkan dosa dosa saya juga kaum keluarga n bakal saya. Amin yarabbal alamin.
Published with Blogger-droid v1.6.9

5 comments:

Iffah Afeefah said...

err garang betul sal bangsa tu nadh oi

Anum said...

ujian allah bagi mereka yang kuat menghadapinya

:: Mrs.Eady :: said...

semoga ALLAH permudahkan semua nyer,amin!

kiera'sakura said...

setiap kesulitan ada kebahagiaan... insyaAllah disebalik kesulitan nie ada yg membahagiakan.. cuba tengok keliling awak.. bkn ke tue membahagiakan awak skang nie walaupun ada kesedihan dan kecewa dalam hati... ;)

Hanif Idrus said...

Selamat Hari Raya Aidilfitri!!!!!
Selamat bercuti dan jika pulang ke kampug hati-hati di jalanraya
Blog aku pun cuti gak ….hehhheeh
Tapi entri tetap ada sepanjang hari..
Cuma tak ler blogwalking …hahahahah

Buta+Pekak+Bisu=CINTA