Followers

Friday, 3 August 2012

Saya kena laa

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

Cerita ni berlaku beberapa hari lalu ketika saya dan keluarga berada di satu tempat mencari baju untuk saya pakai waktu nikah nanti. Serious penat, sebab warna itu warna eksotik gamaknya ye? Saya pusing punya pusing punya pusing last tak berkenan juga. Owh ya, untuk pengetahuan, saya dan Cik T ni memang agak cerewet, kalau x sedap di mata sememangnya tidak la jawabnya.

Okeh, kembali pada ceritanya. Masa malam tu kami dan dekat nak.balik, ada la macam bazaar ala ala uptown malam camtu la dekat sana. Sampai ja ada orang jual belon. Terpusing pusing buah hati kecil saya si Ichana tu, nak la tu. Mulanya saya buat tak tahu, tapi bila dah susah sangat nak dukung tu saya pun cakao dengan dia.
"kalau Icha nak belon tu Icha kena cakap 'nak.belon', kalau Icha cakap abang belikan".

Masa tu ada adik, dia sound saya, abg jangan, kang dia cakap kangg.. Untuk pengetahuan readers, Icha ni dia macam tak banyak cakap sangat nak.dibandingkan dengan akaknya si Yaya tu tapi dia cerdik, paham aja arahan yang diberikan, cakap apa.ja memang dia.faham. So saya cabar la.

"cakap. . . Nak belonn"

Dan amazingly, dia memang cakap. "nakkk be. . . Lon". Mula tu saya buat tatau ja. Dalam hati ni, ehh ya ka apa yang aku dengar ni? Kali kedua saya panggil adik. Gelak dia kat saya. Padan muka abang, adik da kata. Kan Cha da cakap.tu.

Next saya pgl ibunya. Dan benar dia memang sebut belon. Makanya, belon la yang dia dapat kan? Dah abang janji kan? Ahahahahaah

And on the next day tu, banyak plak sayang saya tu berkata kata. Heyyyy im so happy. . . Cayangggg Ichaaa. . .
Published with Blogger-droid v1.6.9

6 comments:

Eca Dwinky Asha said...

comelnya ckp nak minta belon....hehehe

Iffah Afeefah said...

wah bagusnye
mungkin kne de ganjran br die rajin bckp

Nurul Akmal said...

alooo comel jer.. Budak budak kalau dia nak mesti dia akan usahakan..,

Mrs. Abi said...

nakkkk....duuu...ittt... raaaa...yaaaa....

:p

bersama kak Es said...

untung la Icha :)

kiera'sakura said...

Alhamdulilah.. chana x sama dgn yaya tp setiap sorg mesti ada kelebihan memasing ;)

Buta+Pekak+Bisu=CINTA