Followers

Sunday, 5 August 2012

Mengusik sangat. ha ambikkk

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

Ini apa yang jadi 2 malam lepas. Waktu saya baru lepas berbuka dengan kak.

Masa kami tengah makan tu standard Yaya dan Icha akan duduk dekat meja makan. So kami abaikan ja la depa berdua, biar asyik bermain.keduanya. Perangai bebudak dua ni, kalau akak tak kacau adik adik mesti kacau akak. Saya selalu backing adik. Sebab adk tu da lebih manja sekarang.

Ha, sambung balik. Masa tu Yaya tengah baring, si adk kacau dengan tarik rambut . Mula tu saya cakap "no!". Dia berhenti la kejap. Tapi lepas tu dia buat balik. Akaknya si Yaya mulalah menjerit. Saya pun duduk, konon konon wat marah kat Icha, saya jentik tangan dia (seyes sangat perlahan), tapi lepas tu si.kecil tu menangis sangat kuat. Selop la. Akak cakap, kalau nangis macam tu kena peluk dia, sebab ni memang nangis bebetul. Kelam kabut la jadinya saya. Peluk la . Tapi dia dah x mahu. Nak Ibu jugak. 10-15min dia nangis.

Lepas dia.nangis, saya pergi dekat nak ambil. Dia boleh pusing kepala tu. Majuk la tu tanak saya. Sampai la dalam lama sikit lepas tu saya tarik dia angkat, barulah berdamai kami.berdua. Hihi

Last sekali ending dia bawa p kedai naik kereta. *sungguh sungguh nak.amek hati balik kan? Ahahahahahaha

Saya cerita kat cik T saya. Saya rasa si kecil tu terkejut sebab selalunya sayalah yang pujuk dia waktu dia menangis, peluk la apa la bagi dia diam. Tetiba semalam saya yang marah. Mau x terkejut budak tu? Kak cakap boleh jadi, macam tu jugalah dia menangis kemarin masa Mama marah dia duduk x diam dalam kereta. Itu lagi best a kan, sampai tertido la kena pujuk dengan Mama. Untunglahhhhhhh
Published with Blogger-droid v1.6.9

3 comments:

bersama kak Es said...

budak kalau sangat rapat dengan seseorang... orang tu tak boleh marah dia, dia jadi sangat sensitif.

Nak bermanja lah tuuuu :)

kiera'sakura said...

nanti jgn manjakan sgt anak2 erk.. takut masa kecik kita rajin la nak memujuk nanti bila besar dia jadi ketegaq... contoh ank2 sedara depan mata nun... huuuuu

Iffah Afeefah said...

hahaha manjanye budak2 ni hehe

Buta+Pekak+Bisu=CINTA