Followers

Monday, 15 December 2014

05:44AM

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca. 

Entry pagi isnin kembali. Alhamdulillah. Satu minggu lagi lengkap untuk mendekati target masa depan idaman kami berdua. Saya dan isteri dan anak. 

Minggu ni. Saya kena kerja sabtu. Makanya isteri dan anak pulang ke penang sementara menantikan saya hantar keduanya pulang ke Alor Setar. Balik kerja tu siap siap semua lepas tu gerak ke Alor Setar. Sekejap ja rehatnya tu. Masa otw nak balik singgah kejap kat kedai baby Kepala Batas tu. Isteri nak beli barang. Masa tu sempat la juga saya riky riky line kereta nak beli kat anak tu. Tak jumpa yang berkenan. 

Pastu masa gerak anak sambung tidur. Lama juga tidurnya. Sampaikan Ummi Abi berhenti pekena roti cheese nan pun masih lagi dia lena. Elok cun abi bayar, ummi pun dah setel, baru pelan pelan dia buka mata. Alhamdulillah. Syukurlah dia cukup rehat. Dan dah bangun la. Lepas tu gerak ke Mydin kejap. Ummi cari bahan bahan dia nak masak. Sebenarnya  bahan abi nak kena masak esoknya. Ummi teringin nasi ayam plak dah. Saya layankan ja. Nak makan ada bahan, saya buatkan ja. 

Esoknya. Pagi tu asal tak plak plan nak hantar isteri. Tapi entah pasai pa tatau hantar juga dia. Anak masa ni ok ja. Sampai ke rumah. Behave dia. Kat rumah. Saya mandikan dia. Salin dia. Bagi makan. Lepas tu alhamdulillah. Tidur. Masa tu la yang kalutnya memasak. Takut nanti dia bangun dia kacau. Lebih kurang dua jam dia tidur. Dia pun bangun. Masa ni saya tak masak lagi pun. Mula tu patut da siap. Pastu teringat plak. Kang awal sangat nanti ummi makan nasi sejuk. Tak syok plak. Tu yang lambat. N saya pun standby susu anak sesiap. Konon bila dia dah grrak gerak nak jaga, bagi susu. Dia pun sambung lena macam ummi buat kemarin. Upanya tak jadi. Elok habis susu. Dia pun buka mata. 

Alamak.. Guane ni. Haaa.... Masa ni la saya pun kalut kalut tumis nasi. Sambil sambil nak tumis anak dok panggil dati dalam buai. Saya beritahu sabar sekejap tau sayang. Abi tengah masa nasi. Sekejap abi angkat sayang ya. Alhamdulillah. Mujur dia nak duduk diam. Selesai saya tumis. Saya angkat dia. Masa tu dah dekat 12. Bersiap nak goreng ayam plak. Tapi teman dia main plak. Lepas tu ambil yakult sebotol. Bagi dia minum. Dan saya goreng ayam plak. Dia ada ura ura nak datang dekat. Tapi bila dah bagi yakult, minta dia main dengan jarak penglihatan dia nampak saya memasak. Dia pun ok. Satu persatu saya buat. Goreng ayam. Lepas tu hidangkan nasi dalam bekas makanan. Alhamdulillah siap semua. Terus siapkan dia. Gerak ambil ummi dia. 

Sampai opis isteri. Dia ok ja. Kami pergi cari barang ummi kat kedai baby Alor Setar tu. Lepas tu pergi makan. Lokasi depan icity alor setar tu. Anak masa ni da mula tak duduk diam. Saya kesian isteri lapar, saya bawa anak main kat air pancut tu. Seronok dia. Tapi dah jadi masalah plak. Tak mahu balik. Jemuh pujuk. Aduuu tapi mujur la diam bila dah pujuk. Sampai rumah tu saya main sekejap dengan dia. Bagi susu. Ha ambik tidur sampai kena angkat masuk kerrta la. Alhamdulillah la. Happy saya. Makan lalu. Tidur mahu.syukur.. 

Petang apa lagi. Dah janji tadi kan. Bawa dia pergi main kereta dekat menara. To be honest hari ni ramai sangat. Saya dan isteri pun tak selesa. Tak seronok bWa anak main pun. Huu ada rezeki lebih nanti mungkin beli juga kat dia satu. Tapi fikir jugak. Kat rumah dah 4 biji parking. Kereta looney, baby walk dia, traktor bajak sawah tu lepas tu beskal. Ada lagi kereta esok jenuh jugak. Huuu



Habis selesai main. Bawa dia pergi bagi makan ikan dekat Taman Jubli plak. Punya seronok. Dah pandai sekarang. Pandai bagi makan ikan. Seronok kami juga yang melihat dia tu. Alhamdulillah. Lepas habis balik rumah. Siapkan dia apa suma. Sambil ummi siapkan makan malam. Saya teman dia main. Saja saya juggle bola tu. Nah kau gelak mengekek ngekek. Saya dengan ummi pun rasa nak gelak sekali. Nomeinya awak gelak. 

Pastu pagi ni ummi cakap. Semalam tidur tak jerap sangat. Gelak banyak sangat semalam kot.. Gulppppp~~~~

3 comments:

Kira Sakura said...

laaaa nasi tu panaskan balik pun boleh kan. dah susah abi kalut masak dengan jaga anak nguuuu >.<

takpe abi. store tu beso lagi. dapur pun ada ruang lagi nak parking kereta motor. ekekekekeekke :p

Nurzakiah Hanum said...

singgah pagi

alongxp dotcom said...

kes saya pulak, main kejap lepas tu hujan selebat2nye... hehehehe

Buta+Pekak+Bisu=CINTA