Followers

Wednesday, 17 December 2014

satu hari nanti mai time you baru you tahu

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

Semalam last day seorang kawan dekat office. Sebab dia berhenti, ada kes disebalik yang bagi saya macam melampau jugak la, dan kesian juga rasa dia dianiaya dengan kes tu sampai kena paksa berhenti, bukan tu sahaja la, masa akhir akhir dia nak kena berhenti tu, kena paksa buat kerja operator. Bayangkan ya, position Senior Engineer tapi bukan hanya kerja operator, malah tiba tiba kena jadi operator. duduk bawah orang yang satu ketika dahulu under supervision dia.

Pagi tadi saya terbaca satu email dari nukilan dia, menceritakan serba sedikit apa yang jadi tu, email tu menunjukkan dia pergi dengan satu perasaan yang tak baik la, pergi dengan keadaan marah dan dihebahkan apa yang dia kena tu unttuk tatapan umum, satu kilang ngko baca email tu.

kesian tu kesian, tapi siapa kita? tak ada apa yang boleh kita buat nak bantu pun, cuma satu yang saya ingat dan akan ingat sampai bila bila, bila satu hari tu macam ada orang secara sinis macam sindir gamaknya, tahu apa yang dia kata, "jangan happy sangat, you kena berhati hati, kita tak tahu mungkin satu hari nanti you juga akan kena apa yang i kena..." dalam kan?

Teringat juga la, ada seorang Senior Engineer yang dulu duduk satu department dengan saya, dia juga dinasihatkan berhenti, sebab ada kes, tapi tak adalah sampai nak kena malukan dia sampai macam orang ni kena. Dia pergi dengan aman, tanpa kena cam ni. Pergi dengan elok la. Rasa tak patut kot buat orang macam ni. tak apa, macam dia kata, satu hari nanti mai time you baru you tahu..

2 comments:

Kira Sakura said...

Kenapa dear? Nanti cerita tau

aizamia3 said...

Kesiannya pada dia..
Bersabarlah dan moga dia mendapat yang jauh lebih baik dari yang sekarang.

Buta+Pekak+Bisu=CINTA