Followers

Monday, 29 December 2014

05:49AM

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca. 

05:49AM. Hari terakhir dalam bulan ni juga tahun 2014 saya di Alor Setar. Kali berikutnya kembali adalah pada hari Jumaat akan datang. Bersamaan dengan tahun baru 2015. 

Misi tahun depan semakin dekat nak tercapai. Mendoakan. Berusaha yang terbaik agar bila tiba waktu itu, ianya lanar selancarnya. Dan depan depan selepas itu juga lebih baik dan meyakinkan. Amin mudah mudahan ALLAH mudahkan usaha kami. 

Minggu ni kembali di hari Sabtu. Asalnya saya kerja minggu ni Sabtu tapi sebab dah rasa malas jumpa kilang saya minta cuti. sepatutnya pun memang saya dah cuti namun memandangkan tak mampu menolak tugasan saya pilih untuk kerja pada Jumaat nya. Mana tidaknya. Menda yang saya usahakan sudah delay 1 minggu lebih kerana satu tool maker. Pun bukan salah mereka tapi pihak dhl yang buat hal. Kemudiannya salah transpirter pula. Ini juga makan masa yang banyak yang buat saya rasa geram sangat. Last sekali sebab delay juga sebab production tak dapat berikan saya mesin. Jadi langsung saya minta tunda di hati Isnin. Terlalu banyak delays yang tak mampu menolak. Well inilah kerja dengan masa kan. Susah kita nak jangka apa bakal berlaku. Nasib jugalah saya minta masa yang banyak dari customer. Mampu juga bertahan setakat ini. 

Ha.. Sebelum balik kemarin tu. Dah jamji dengan mama bawa dia cari barang. Maka, bawa juga dia di pagi tu. Milanya selesaikn juga apa yang ayah minta selain puaskan rasa hati. Kemudian bawa mama pergi cari barang mama nak. Tapi sayangnya tak beli juga sebab kedai seakan tidak memberikan kerjasama. Kemudian beli barang dapur dan barang baby sedikit baru pulang ke rumah. 

Di rumah. Berikan anak ruang untuk berehat selain kami juga. Kemudian hantar moto ke jeti terus gerak ke Alor Setar. Alhamdulillah. Lancar semuanya. Malam tu pun ok. Lepas selesai makan. Ummi dah mengantuk sangat. Im fact dah lelap pun. Saya paksa bangun dan kami masuk tidur. 

Ahad. Semua yang biasa biasa ja. Bangun awal pun dikejutkan anak. Ummi mandikan dia sebab dia berak. Lepas tu saya siapkan. Dan hantar ummi. Singgah dahulu kedai beli sarapan. Alhamdulillah. Berkat menegur pakcik dan makcik tu. Mudah ja. Nampak muka, mereka dah kenal kami. Walau oran ramai pun mereka dahulukan kami sebab tahu kami sedang rushing nak masuk kerja. Syukurlah. 

Balik rumah. Syukur juga. Susu anak yang saya suruh ummi nya rendam
Tadi dah cair. Saya panaskan susu tu. Lepas tu masukkan anak dalam buai. Selesai dia menyusu. Dia pun lena. Dua jam juga dia lena. Bangun tu saya main dahulu demgan dia. Golek golek sat lepas tu bagi dia makan. Alhamdulillah. Berselera dia makan. Habis tu kami sambung main berdua. Sampai jam 12 saya siapkan dia. Mandikan lagi sekali. Pakai cantik cantik baru keluar unyuk jemput ummi. 

Nampak ummi seronoknya bukan main. Ya lah. Ummi ambil 4 jam hari ni. Maka hari ni kami ada ummi di petang hati. Yayyyy. Next location, kenduri sahabat KBU. Susah juga nak masuk rumah dia. Dalam betul kawasan tu. Tepi sawah. Jenuh cari. Akhirnya jumpa juga. Alhamdulillah. Dah berumah tangga pun hang weh syukri. Tahniah!


Sampai dia tanya saya. 
"Terima kasih mai weh. Ingat ang nak balas dendam. Tak mai kenduri aku"

Saya kata tak la.. Kami mai... Hihihi

Habis kenduri terus balik. Anak dah mengantuk tu. Ehe tak tunggu sapa dah. Balika rehat plak. Petang dah janji bawa anak pergi main kat Jubli sambil bagi makan ikan. 

Selagi mampu. Saya layankan keduanya. Biar seminggu tak nampak muka. Tapi dua hari yng ada, berisi sepadatnya. 

Sayang keduanya..

2 comments:

Kira Sakura said...

Gemoknya ummiiiiiii

Nurzakiah Hanum said...

assalamualaikum
singgah pagi
hari ini x berapa ada mood nak update
mengenangkan rumah anum kena banjir

Buta+Pekak+Bisu=CINTA