Followers

Monday, 1 December 2014

05:40AM

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca. 

Keduanya baru gerak lepas hantar saya ke stesen bus Shahab Perdana. Anak kecil kami jaga awal pagi ni. Sejak dari dalam perjalanan ke sini dia dah terjaga. Tapi masih lagi bergolek golek manja atas riba ummi sambil menyusu. Lepas tu saya minta sekejap. Ribakan dia sampailah dia sendiri yang nak ke belakang dekat Umminya. Sampai sahaja kat stesen bus saya ambil dia. Bawa pergi beli tiket bus saya. Kemudian letak balik dalam kereta. Pagi ni dia tak mahu lepas dari dukung saya. Menangis plak tu bila saya letak juga dekat ummi. Akhirnya saya putuskan nak letakkan di kerusi dia. Pun masih tak ok. Cuma lebih baik dari tadi. Lepas tu Ummi terus gerak. Maka bermula la minggu baru untuk kami. Hingga dipertemukan kembali di hari Jumaat nanti.

Minggu ni saya sibuk sedikit. Sabtunya ada kelas lagi di KL. Kelas terakhir di bulan ini sebelum disambung pada tahun hadapan. Alhamdulillah juga. Guru belum mahu melepaskan anak anak muridnya yang mana dia nampak masih mahu untuk bersama dengan dia. Dan sebagai insan yang penat mencari, saya yakin pilihan ini tepat dan yakin tahun menuai hasil akan tiba juga tak lama lagi. Pagi sabtu. Sampai petang sabtu saya tak ada bersama keduanya. Tapi kali ni sebab dekat sikit dari dulu, awal juga saya sampai rumah. Dalam 740 macam tu. Alhamdulillah. 

Semalam, pertama kali sejak bertahun dok berulang Ipoh ni kami gerak lewat. Kalau selalu lewat lewat pun jam 6 la kami gerak. Semalam dah dekat 8 baru nak jalan. Sebab banyak menda semalam yang kena selesaikan. Akhirnya jam 1130 macam tu baru tiba di Alor Setar. Sampai ja. Kedua salin pakaian. Lepas tu terus. Lena sampai jam 5 tadi. Alhamdulillah. Syukur. Selesai juga tanggungjawab kat Family sebelah sana. Apa pun lain kali tak boleh buat dah. Letih. Saya pun letih macam ni, tak capat bayang kedua buah hati saya tu. Sabar ya yayang. Tak lama dah ni. Pasti hadir saat tu manti. Amin!

2 comments:

Kira Sakura said...

amin amin

eh silap la ummi 4.35am lah hikhikhik :p

aizamia3 said...

Moga dipermudahkanNYA..

Buta+Pekak+Bisu=CINTA