Followers

Monday, 2 April 2012

All the best ya Sahabat . Nadh mendoakan

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

Tengah sibuk bekerja, lepas tu buka page pebret jumpa satu entry pasal seorang sahabat nak ke depan. Nadh rasa syukur. baguslah ada niat nak ke depan tu. Apa yang dia nak buat tu bagi Nadh betul. Cuma masyarakat kita ja yang heran bila nak buat macam tu sebab, masyarakat kita ni sewel, gila dan sawan sebab tak boleh tengok menda baik ni yang tak ikut kepala otak depa.

Meh nak ambil contoh ye,
Nak jadi baik, tapi sebab dulu nya jahat, jadinya dia tak diterima sebab dulu ada rekod tak baik. Lepas tu apa yang jahat yang berlaku tu semua la dia kena, sebab dia yang buat, padahal lum tentu dia wat macam tu, tapi still kena tuduh.

Macam tu juga buat pasangan yang nak berkahwin ni, kawan dah lama, beh tu takut makin lama makin mendosakan diri sebab belum halal, jadi nak ke arah yang lebih baik. Niat nak nikah Khitbah dulu, tapi dah orang terpandang serong.

Meh Nadh nak betulkan ye, nikah tu, penghalal hubungan . apa yang depa nak buat tu kan baik, sokong ja la. Kan baik macam tu? Lagipun, ISLAM tak cakap pula kawen tu kena wat kenduri besar-besar, hantaran tinggi-tinggi, dan segala bala apa yang masyarakat kita dok fikirkan tu. ISLAM itu mudah sangat. Dan apabila kita menyusahkan apa yang tak susah tu, turun la BALA ALLAH kat muka bumi ni. Tak caya? P beli suratkhabar tengok ada tak cerita buang bayi, zina merata-rata sekarang ni? Ada kan?

Apa pun, Nadh doakan yang terbaik buat sahabat tu. Moga berbahagia sampai ke taman2 syurga hendaknya. Amin  ;) 

4 comments:

azam said...

:) mudah²an

kiera'sakura said...

pernah baca dlm buku Aku Terima Nikahnya...ayat dia mcm nie..

bila anak dedah aurat sana sini,mak ayah diam kerana katanya biasa.. bila anak mula nak bertudung labuh menutup aurat dikatakan gila dakwah!!

shiema sufian said...

Semoga mereka bahagia hingga ke syurga (:

aDisH.sHidA said...

MCM TAHU JE SAPA HEHEE...
SEMOGA DIPERMUDAHKAN URUSAN SAHABAT KTA TU KAN

Buta+Pekak+Bisu=CINTA