Followers

Sunday, 22 April 2012

Makanan Laut tak jadi

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

Semalam Nadh ada kat Kuala Selangor. Perghh.. panasnya la suasana kat sana. Sampaikan hari ni effect tak berapa sihat badan ni. huu. Kat sana Abg Madi cerita ada tempat juai ikan, udang, makanan laut la senang cita yang baru naik dari laut. 
 
Me : perghhh bestnya abg, ingat nak cari Udang, nak buat Rendang Udang. Perghhh Manthoppp
Abg Rosli :  Eh, ko dah kawen ke Nadh? 
Me : Belum la abg.
Abg Rosli : Abeh tu sapa yang masak? 
Me : masak sendiri la abg. Puas makan abg. 
Abg Rosli : betul la tu. Makan kedai tak puas kan? Elok-elok kat kedai kena sepinggan, dekat rumah leh jadi dua pinggan. 
Me : setuju la tu abg. Kekadang tu pergi kedai tu , masak memang hampeh, tak sedap langsung. 

Hairan la, sejak saya berada luar kawasan ni, (dari Penang ke KL), saya jadi hairan. kekadang tu kan, makanan dekat sini ni, memang langsung tak boleh makan (dalam bahasa mudahnya SANGAT TERUK), maaf la bukan kutuk la, bukan juga mengata dan semestinya bukan kata saya masak sedap, tapi terus terang, kekadang saya rasa mereka tak sepatutnya jual makanan kat orang, sebab langsung tak boleh makan. Sian orang la, bayar memahal, makanan nya, macam tu. Takkan tak ada rasa pape ye? Jual hampeh dekat orang? 

Pemandangan dari atas 1 Plaza Kuala Selangor, depan tu Tesco Kuala Selangor, ujung sekali tu kalau perasan adalah laut. Duduk atas ni petang2 memang masyuk. Angin laut..


Asalnya ingat nak pergi beli, tapi since masa nak balik dah pukul 6:40, terus tak jadi memandangkan perjalanan saya ambil masa 1jam atas motor, bersama laluan yang gelap tahap gaban bila malamnya (ladang kelapa sawit), lepas tu dengan binatang-binatang yang melintas masa nak datangnya, bersama lori-lori dan kenderaan yang tak akan memperdulikan diri pemandu motor yang hina macam kami ni, owhh sangat berbahaya. Cadangan dibatalkan. Mungkin satu hari nanti, saya akan kembali awal, untuk bersopping makanan laut, pastu balik masak. Perghhhh~~~

8 comments:

kiera'sakura said...

meyh nk tolong masakkan rendang udang tue... heeeeeee~~~ :p

aDisH.sHidA said...

dear diary...hehehe


takpe lepas nie kalau makcik tu pegi sana...bawak dia beli n masak sama2..(bila dah sah la) :P

Hanif Idrus said...

Baru nak rasa rendang udang kau ...hehhe

Iffah Afeefah said...

Pas kawen mkin rajin la nadh msk

xgtu jirn haha

Solihin Zubir said...

mohon masakkan tomyam seafood.. heheh..

Nor Nadiah said...

sabar eh..mesti makin kurus mkn mknn xsedap..:D

Bloggers jom #Blogwalking dan join Segmen Miss Nadya :: Dapat Free Iklan 1 Bulan

http://www.nornadiah.com/2012/04/segmen-miss-nadya-dapat-free-iklan-1.html

Eza Boom Boom said...

masak sendiri pun ok apa. terjamin kebersihannya. org berniaga banyak ingat nak untung je,huhu..

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

beli lebih sikit na lenkali bila p plak..bagi kat GK sm hehe

Buta+Pekak+Bisu=CINTA