Followers

Saturday, 31 March 2012

5 Penyesalan.

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

Malam ni saja nak share-share email yang Nadh dapat tadi. tentang 4 penyesalan dalam hidup. Meh tengok meh.

 

4 Penyesalan la tu apa yang dia nak cita tu, tapi Nadh rasa nak tambah satu lagi leh?
PENYESALAN SELAMA-LAMANYA.

- Selama hidup, hanya mengumpul dosa bila mati bersemadilah dengan tidak aman dalam kubur di hentam sesedap rasa oleh malaikat yang menghukum kita. Kemudian, selepas di timbang amal di mahsyar, dihukum selamanya di dalam NERAKA JAHANAM.

Bukankah ini PENYESALAN UTAMA buat kita? Sedangkan ALLAH dalam Al-Quran dah sebut dah,
"Ketahuilah, bahwa sesungguhnya kehidupan dunia itu hanyalah permainan dan suatu yang melalaikan, perhiasan dan bermegah-megah antara kamu serta berbangga-bangga tentang banyaknya harta dan anak, seperti hujan yang tanam-tanamannya mengagumkan para petani; kemudian tanaman itu menjadi kering dan kamu lihat warnanya kuning kemudian menjadi hancur. Dan di akhirat (nanti) ada azab yang keras dan ampunan dari Allah serta keridaan-Nya. Dan kehidupan dunia ini tidak lain hanyalah kesenangan yang menipu." (Al-Hadiid : 20

Tapi berapa ramai je yang mengambil peringatan kan?

5 comments:

azwa amani said...

nice entry nadh.. betul tu, hidup dunia hanya sebagai tanaman untuk diakhirat. tapi jika hanya dibangga-banggakan ia hanya akan mmbuatkan kita menyesal dengan tanaman yang tiada gunanya..

Rozuan Ismail said...

salah mencari jalan kehidupan lagi bahaya

kiera'sakura said...

klu kita ambik peringatan yg sesal selamanya tue rasanya tak kan ada sesal empat yg teratas tue kan?

Iffah Afeefah said...

pnyesalan 1 2 boleh trime lg

pnyesalan 4 da akhir mmg sesal xsuda

Yasmin Aris II said...

huhu . suke entry ni !!

Buta+Pekak+Bisu=CINTA