Followers

Saturday, 31 March 2012

Hidup sekadar mencukupkan

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

Akhir bulan sudaa~~ pejam celik-pejam celik dah nak masuk angka 4-2012. Dalam menghadapi satu per empat bulan ni,apa input penting hidup.anda?

Ada yang berkongsi cerita nya dengan Nadh. Ada kisah gembira, pulang ke tanah air dan.akhirnya satu kembali.dengan keluarga, ada yang berduka lara, dan ada juga yang hadapi keduanya sekali.

Perkara pokok semua adalah berterima kasih. Andai kata perkara itu seseronok orang lain pun ia bukan bererti kita bisa menyalahkan. Belajar berterima kasihlah pada ALLAH. Ada orang tak kaya, tapi hidup pun tak prnah susah, tak plak la tak cukup makan, segalanya cukup. Itu.tandanya ALLAH da sediakan.semua.keperluan.

Ada yang cakap hidup tak cukup, susah, cubalah belek belek kiri kanan kamu, apa yang kamu ada? Kereta, apa yang kamu guna? Berbaloikah dengan apa yang kamu mampu atau adakah kamu.turut tumpas dengan dorongan nafsu mendapatkan apa yang patutnya bukan untuk kamu? Cthnya : wira, mampu brjalan bukan? Kamu juga sekadar bersama isteri dan seorang anak saja. SANGAT CUKUP dan SELESA semua. Tapi yang dicari sebuah SUV besar dengan perlu berhutang ratusan ribu, HANYA SEBAB NAK BERGAYA, akhirnya tertangkup pening memikirkan kos hidup yang tinggi dan tak pernah cukup. ITU BARU CONTOH KERETA, YANG LAIN??

Hidup ini jika sekadar mencukupkan keperluan mudahlah ia, tapi andai nafsu menjadi santapan, mati!
Published with Blogger-droid v1.6.9

2 comments:

kiera'sakura said...

ukur baju dibadan sendiri kan?

Alhamdulilah saya tak lupa bersyukur :)

Iffah Afeefah said...

Betol sbb tu bli skdar mampu

jnji maya gerak da la

Buta+Pekak+Bisu=CINTA