Followers

Thursday, 27 March 2014

Agak agak la

Assalamualaikum dan salam sejahtera pada yang membaca. 

Semenjak dah beranak ni, banyak soalan soalan terutamanya pada isteri la tentang bagaimana cara penjagaan seeaktu mengandung sampai bersalin dulu. Dan seperti biasa, dia tak pernah pula lokek berkongsi ilmu ilmu dan tips tips yang dia sendiri pun dapat dengan soalan soalan dan pengalaman dari orang orang berpengalaman ni. 

Salah satunya sudah semestinya jaga makan la kan. Dia juga tak kedekut nak share malah volunteer nak tolong beli supplement supplement yang dia makan waktu mengandung dan bersalin dulu pada orang orang yang bertanya sebab kami dapat menda menda tu dengan harga yang boleh dikatakan murah banyak juga dari kedai kedai diluar ni. 

Cuma satu la yang saya kurang kenan bila dah nak tolong ni. Cam baru baru ni la. Nak sampai 3, tapi sampai sudah tak ambil ambil. Mula la saya rasa nak marah. Ya lah, beli pakai duit, pastu nak ambil banyak cerita plak. Saya warning terus isteri. Dia nak barang, dia mai ambil, tak kuasa saya nak p hantar jejauh macam tu. N awak pun jangan nak gegatai p mengadap dia hantar barang. Dah tlg beli pun dah cukup baik tau. Se duit pun tak ambil. Memang betul betul tolong sebab kami pun tahu macam mana nak kena budget setelah berkeluarga ni. 

Tapi bila dah macam ni gaya nnya. Memang saya hangin la. Saya dah warning, memang isteri tak berani buat la. Rasa dah cukup bersabar dah saya dengan karenah orang, dah sampai limit kot. Baik sangt kita, di kakinya dia. Itu lah penangan baik sangat dengan orang. Sebab tu saya dah tak bagi muka kat sapa sapa pun. Nak kata sya jahat? Katalah. Ada saya kisah??

2 comments:

Nurzakiah Hanum said...

BIAR JE LA APA ORG KATA KAN

aDisH.sHidA said...

DEPA BAYAR DULU TAK DUIT UNTUK BELI BARANG TU...JANGAN TAK BAYAR SURUH BELI PASTU XMAI AMBIK..MEMANG CARI NAHAS LA

Buta+Pekak+Bisu=CINTA