Followers

Sunday, 16 March 2014

Perjalanan 16 March 2014

KIAssalamualaikum dan salam sejahtera pada yang membaca. 

7:11PM. Jalan Mergong.

Saya dalam perjalanan pulang. Kata Ummi hari ini tiada keajaiban sebab saya pulang di petang hari bukan pagi Isnin seperti kebiasaan beberapa minggu kebelakangan ni. 

Petang ini situasi sedih menyelubungi kami sekeluarga. Ummi dah menangis. Saya peluk dia dan kucup didahi. Menenangkan emosi dia dikala anak melihat dari jauh dan memanggil. Saya katakan kepadanya. Bersabar. Dah tak lama lagi kita akan tinggal bersama. 

Sewaktu mereka mula bergerak Sikecil yang duduk dalam carseat baby tu tengok saya sampai terdongak kepalanya waktu ummi reverse kereta. Ini pertama kali dia pandang saya sampai macam tu masa saya nak balik. Saya senyum dan lambai lambai keduanya. Dalam kesayuan. Sebak juga hati ini. Saya bakal rindukan keduanya sangat sangat sampai kamis ini. 

Sebaik sampai dekat dengan bus ummi hantar SMS. Katanya anak menangis nangis sambil mata lihat di luar kereta. Lagaknya memang mencari dimana saya. Terus rasa sebak. 

Ya ALLAH sabarkanlah hati kami. Kuatkan azam kami untuk berusaha. Kurniakan kami kejayaan. Moga kami bisa akhirnya tinggal bersama. 

Amin yarabbal alamin. 

4 comments:

Kira Sakura said...

amin amin

moga dipermudahkan untuk kita. ummi sedih ;'(

Z@i Z@mR33 said...

Sebak...huhuhu...moga kalian bertiga dpt bsatu scepat mungkin

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

nanges~

aDisH.sHidA said...

anak buah kami si Ainru Sorfina tu..bulan lepas abahnya ada kursus 2-3minggu di lumut..bila nampak abahnya balik terus lambai..pastu nangis mintak di dukung...mungkin dia nak kabo betapa rindu nya dia kat abahnya..

lepas tu tak mau lagi renggang dgn abahnya..sampai la abahnya p sabah plak selama sebulan...

dan kalau balik kg dia akan manja dgn pak ngah n tok nyang nya..tumpang kasih gitu..


opps terpnjang komen...semoga ampa sekluarga tabah harungi kehidupan jarak jauh ini..dan dipermudahkan urusan ampa untuk duduk sekali

Buta+Pekak+Bisu=CINTA