Followers

Monday, 17 February 2014

Bus jam 6

Assalamualaikum dan salam sejahtera pada yang membaca. 

6:13am, atas bas, depan tol Alor Setar Utara. 

Awal pagi saya gerak hari ini dari Alor Setar. Mungkin sedikit lewat dari hari hari lalu tapi agak awal untuk seorang baby yang kena bangun demi untuk hantar abi nya ke stesen bus. Hihi 

Pengalaman pertama ni. Selalunya naik bus paling lewat, pukul 9 malam untuk pulang ke Penang, tapi pagi ini lain, atas sebab musabab yang tak dapat dielakkan, saya naik juga bus jam 6. 

Mungkin tapi rasa tak patut guna mungkin. Tapi ni lah yang dikatakan takdir. Jalan yang sememangnya ALLAH dah susun buat saya, ummi dan baby. Walau tinggal jauh itu mungkin perit tapi ini juga satu nikmat yang pasangan lain tak ada. Iaitu nikmat jam yang benar benar berkualiti yang kami habiskan bila jumpa dihujung minggu. Masing masing akan manfaatkannya sebaik mungkin bila tiba waktu itu. 

Kedua. Doa. Mana mungkin ianya ditinggalkan. Senjata mukmin bukan. Jadi kebaikannya tak putus doa dibacakan tiap kali ada peluang atau teringat mengenai jarak ini, mohon agar didekatkan, disatukan. Ini satu lagi hikmah. Hati itu dekat dengan Nya. 

Apa pun, inilah kehidupan. Yang indah tak semestinya indah hanya dengan berkata indah. Tapi yang dikatakan kurang indah itu sebenarnya sangat manis bila kita sedar yang ALLAH dah bagi kita yang terbaik. Even yang kita rasa buruk itu juga sbnrnya yang terbaik buat kita. 

Berserah sahaja. Jangan gusar. ALLAH Maha Tahu~~

3 comments:

Nurzakiah Hanum said...

moning
singgah pagi isnin

MR & MRS MAKMUM said...

semoga Allah permudahkn urusan kalian ~

Kira Sakura said...

amin amin insyaAllah nanti mesti ada manisnya untuk kita. eh skang pun dah ada yang manis. nanti extraaaa manis!! hihihihi amin

Buta+Pekak+Bisu=CINTA