Followers

Tuesday, 18 February 2014

Penuh

Assalamualaikum dan salam sejahtera pada yang membaca.

Satu masa dahulu, isteri pernah tanya saya. Sebab dia tengok saya suka guna profile picture gambar budak budak, especially anak ngasuh mama la. Satu per satu saya tukar. Asal ada yang baru dan saya suka mesti saya akan tukar.

Dia tanya pada saya, "kalau kata satu hari nanti kita ada anak kan, saya akan pakai tak profile picture anak kita? "


Ini akaun instagram saya. lihatlah, penuh dengan gambar anak sahaja. Dari awal kelahiran sampai ke sekarang. Itu baru yang dilihat pada Instagram saya aja, belum lagi tengok di iphone saya, penuh dengan gambar khalifah kecil tu. Sampaikan kalau dahulu saya pakai telefon dengan memori kecil saya tak peduli, sekarang dah berkira kira kalau nak tukar nak iphone yang memorinya 32 atau 64G, demi untuk simpan sebanyak mungkin gambar si kecil dalam telefon saya.

Yang seronok bila bergambar ni bukan apa, si dia tu kekadang akan senyum punya la lebar, nak tayang muka dia kat kamera tu. Macam ummi selalu cerita dekat saya, kalau nak ambil gambar dia akan bagitau anak yang gambar nak diambil untuk Abi. Mesti dia akan senyum. tapi kalau dah duduk depan saya, adeh... susah nak guna helah tu. hihihi

Seronok bila dapat tengok keletah dia dalam ini. Kekadang saya senyum seorang lihat dia dalam ni. Kekadang tu berebut nak ambil gambar dia. tapi akhir saya menang la sebab telefon saya kameranya lebih cantik.

Seronok bila dapat dikongsikan dengan acik acik dia diluar sana. Tapi mungkin sampai satu masa saya bakal hentikan berkongsi gambar dia lagi. Mungkin ianya untuk tatapan kami sahaja??

1 comment:

PemilikCahaya said...

Allahuakbar, indahnya rasa menjadi seorang abi yer..alhamdulillah..doakan sy juga yer..

Buta+Pekak+Bisu=CINTA