Followers

Tuesday, 25 February 2014

Kecewa

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

Suppose ada entry lain saya taip sekarang tapi sayangnya line yang sangat hampeh membataskan pergerakan saya dalam dunia blogging ni. Aduhh sekali lagi ianya mengecewakan saya. Seriously rasa sakit hati dengan situasi semasa ni. Memang kena buat sesuatu nak selesaikan masalah ni. Tapi apa???

Saya hairan sebenarnya. Meroyan la jerit kata kita antara yang bagus, tapi hampeh. Dengan dasatnya kita sedang diperbodohkan oleh pihak berkenaan sejak sekian lama. Contoh provider yang tak perlu saya sebutkan siapa lah, satu masa dahulu, dok bangga dengan 4G tapi sbnrnya hanyalah equipment yang upgradable 4G tapi kita masih dengan 3.5G. Saya heran. Mana pergi pihak berwajib?? Takkan tengok ja??

Ambil contoh nak selesaikan masalah, tapi sebenarnya yang dibantu bukan kita tapi sebenarnya diri sendiri. Lihat sahaja pada projek mrt yang baru tu, lawak pula bila baca, wat mrt konon nak memudahkan rakyat, tapi x ka hairan ratus juta hanya untuk terowong yang tak panjang mana tu. 

Saya tertarik sebenarnya dengan negara so called kafir yang mana lagi hebat mempertahankan rakyat nya dari mengaku islam tapi sebenarnya hanyalah munafiquun yang tak berhenti cuba menegakkan islam yang halal bila kena dengan situasi yang memudahkan depa sendiri. 

Lagi bab monopoli. Hebat sebenarnya bila anda fikirkan. Bayangkan ya, saya kerja satu kilang, untung kilang mungkin sampai berjuta, jadi dia bagi bonus dan angpow pada staff staff nya, tapi lawak kat situasi so called syarikat yang besar di negara ni, billion untung bukan bererti memudahkan tapi memudaratkan. Tak perlu kot saya sebut siapa, anda pun tahu. Bukan 1 ya, tapi beberapa la. 

Itulah realitinya. Yang menghancurkan institusi islam sebenarnya bukan orang bukan islam tapi spesis depa ni yang bawa nama buruk tu. Malu sangat malu. Apa boleh buat. Sabar ja lah. Hanya mampu berdoa esok ALLAH balas sekeras kerasnya balasan pada manusia belot ini. Amin.

2 comments:

aizamia3 said...

bila ada kepentingan dalam sesuatu perkara/produk itu yang pejam mata pekakkan telinga walau dah tau ada masalah melanda :(

aizamia3 said...

bila ada kepentingan dalam sesuatu perkara/produk itu yang pejam mata pekakkan telinga walau dah tau ada masalah melanda :(

Buta+Pekak+Bisu=CINTA