Followers

Sunday, 16 February 2014

Internet connection

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca. 

Internet connection speed. inilah yang saya sedang hadapi sejak saya berhenti kerja dari KL. Dah dekat 2 tahun dah saya tinggalkan kota raya dan kembali bertugas di tanah air sendiri. Ini yang sayaa hadapi. Jika dahulu waktu di sana, sangat berbhagia dengan kelajuan internet juga capaian internet setiap kali pulang dari kerja dan di pejabat, bila pulang sini, segalanya berubah.

Serious saya cakap. Kerana ini juga saya rasa saya mula kurang bila bab yang menyebabkan kurangnya sambungan internet saya tu. Contohnya, tag la video kat saya, memang susah la saya nak buka memandangkan internet yang sangat teruk ni. Paling teruk, rasanya dah dekat 2 tahun juga la saya tinggalkan cerita Anime Naruto kesukaan saya tu. Aduh.. ini rasa nya kesan paling teruk sekarang ni. hihihi. 

kekadang tu saya terfikir juga tahu bila memikirkan apa yang penah seorang sahabat kongsikan dengan saya. waktu dia berada di Korea bercuti satu masa dahulu, tak ada pula berdepan masalah internet yang sangat teruk macam ni dan juga paling mengejutkan pada saya adalah, dia tengok perlawanan bola sepak masa tu, secara streaming TANPA perlu tunggu buffering, sedangkan kita kat sini, tengok video tak berat mana pun dah streaming macam tah pape. Gila sungguh kan?

Lagi, bila di beritahu di luar negara tak perlu pun bayar lebih untuk gadget dengan 3G, hanya perlu beli yang ada fungsi Wifi untuk capaian internet. Sebab di mana mana akan ada capaian internet.

Lawak kan? Pay more, get less, slow and with quota. Dan lagi menarik bila MENGAKU kita antara yang terbaik saban hari.

Ohh Malaysiaku..

1 comment:

Kira Sakura said...

takpe nt kita pasang unifi kt tiga2 umah ek :p

Buta+Pekak+Bisu=CINTA