Followers

Sunday, 23 February 2014

Kisah mereka

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca. 

Jam 7:13pm. Minggu pertama bermula rutin baru kami. Sesetengah perkara memang masih sama, cuma yang lain adalah selepas ini tiada lagi pulang di pagi isnin dengan menumpang sahabat saya. Ini adalah kerana hari ni tak silap adalah hari isteri dia daftar diri untuk kursus yang tak silap bakal berjalan dalam jangka masa 6 bulan. 

Bunyi macam seronok la kalau kursus tu waktu bujang. Tapi dah beranak pinak, kena plak anak masih baby? Garu kepala dibuatnya. Terbayang sekejap kalau itu adalah kami. Hoooo~~ sadis weh sadis. 

Sebenarnya ini satu lagi motivasi dalam saya berkira kira tentang kehidupan saya. Bukan apa. Bandingkan kita yang bertaraf kuli dan sahabat yang bertaraf entah berapa tingkat jauhnya ni, pun buat saya sangt bsyukur. Mana tidaknya. Kuli pun kuli lahh~~ x perlu kami menyambut perkara macam ini dalam hidup. Betul kan? 3 hari nak jauh dengan isteri dan anak pn da garu kepala. Macam mana berbulan ni. 

Itu kisah sahabat saya la. Mungkin juga saya tak tabah macam mereka, pasal tu jugak saya ak ditakdirkan dengan jalan seperti mereka. Apa pun bersyukur juga la. Sambil doakan moga mereka tabah. N akan sabar dengan ujian ni. Amin.. 

Buta+Pekak+Bisu=CINTA