Followers

Saturday, 15 February 2014

Demam

Assalamualaikum dan salam sejahtera pada yang membaca.

Semalam, awal awal pagi isteri dah call saya. Tak silap jap 6:17am. Kejutkan saya sambil mengadu anak demam.  Katanya suhu badan Fateh Uwais masa tu 37.9. Saya pula yang dah terbangun terkejut macam tu terus tak lena.

Lepas sahaja saya advice dia apa nak buat saya bangun. Aduh. Jem. Sakit sangat rasa. Elok terjaga kejap ayah panggil, ada sahabat tunggu di bawah nak pinjam helmet. Saya turun dan diperhatikan ayah, tapi dia tak cakap apa apa, cuma pelik gamaknya tengok saya turun tangga. 

Lepas selesai tu, naik atas nak solat subuh. Lebih teruk. sakitnya. langsung tak boleh nak tunduk. Sempat satu rakaat saya buat, lepas tu batalkan solat tu sebab tak mampu tahan sakit lagi. Kemudian, solat berdiri. tak tahu nak fikir macma mana dah, nak tunduk sakit, nak duduk kan menunduk, sakitnya tak tahu nak kabo. Terpaksa rela saya solat juga, solat berdiri. Memang terpaksa. Selesai aja, bersiap apa semua, turun bawah. Mama tanya, dah saya cerita, terus Mama panggil datang dekat untuk Mama sapukan ubat dekat saya di belakang pinggang saya.   

Di pejabat, kerja banyak pagi ni. Ada aja yang kena buat. dengan nak kena tukar packaging di store sebab tak cukup orang nak buatkan, ya la, mana tak nya, ada production pun tak mahu support. dah la menda ni berkaitan dengan kesalahan depa juga yang melawan saya masa awal development dulu kan.. Aduih.. ini memang dugaan la. sebab banyak nak kena tukar. 680 pcs part nak hantar bersamaan dengan 17 bins yang berkuantiti 40 pcs per bin dari kotak yang berisi 52 pcs satu kotak. Bayangkan lah. tapi redha aja. buat sambil hati hati sebab takut makin sakit. 

Dalam masa sama Ummi SMS, katanya demam anak naik. panggil saya ke sana. Actually memang nak pergi, cumanya plan saya mungkin antara awal dan lambat sahaja, mana tak nya dengan keadaan kerja yang banyak ni. serabut weh.. Tapi mujur, mungkin dalam kesulitan ada kemudahan juga kan, sakit saya la kesulitan dalam kemudahan tu. Sakit tu sebab untuk saya ke klinik nak jumpa doktor, boleh juga nak dapatkan MC, tak perlu cuti nak pergi jemput buah hati saya yang tak sehat tu. 

Kul 12 saya balik juga. Mula sekali saya pergi klinik. selesai ke klinik. terus balik rumah. Siap dan mintak tolong ayah hantarkan ke stesen bus. Alhamdulillah la, sampai kt stesen bus terus ada bus nak ke sana. kul 2 lebih macam tu bus jalan, dalam 3 lebih saya sampai sana. Since keduanya belum sampai, saya baik tingkat atas cari surau untuk solat. Elok habis ja depa dah sampai.




Ni ha muka manja yang demam. senyum sikit ja dekat Abi dia ni. Kesiannya lah. dengan mata berairnya, dengan idung yang selesema tu. aduh. Tak sedar tergugat juga saya tengok anak macam ni. Sedihnya.. Saya angkat dia, senyum dia masa saya angkat. saya cium cium dia. lagi tambah senyum tu. Tapi nampak dia tak berapa sehat. Tak cergas macam selalu. Selepas itu saya tukar kedudukan dan memandu kereta tu. Lokasi pertama klinik. Nak bawa si kecil ni jumpa doktor dahulu. Tapi sebelum tu Ummi nak singgah beli barang dia. Saya kata pergilah, saya akan tinggal dalam kereta bersama anak. 


ni ha keseronokan si kecil ni bila saya bagi peluang jumpa dengan stering kereta. Tengoklah tu, nak aje di gigitnya stering tu. Tak bagi nak pegi, dah bagi dibuatnya stering tu macam cekelat pula. tu belum lagi di tekannya hon tu dengan perut dia.

Selepas ke klinik, kami pulang. Seperti saya cakap tadi la, dia tak meragam, tapi juga kurang aktif macam selalu (kurang aktif ja saya kata, aktifnya tu tak boleh kata, tak diam macam tu juga. hihi). Dalam kereta sepanjang highway tu Ummi kata, ni anak kita ni demam pasai rindu Abi kot. Saya senyum, mungkin juga kot kan. mata tak alih dari tengok saya masa memandu. pastu nak aja 'sentuh' saya. tak dengan tangan, kaki tu nak aje 'kena' juga kat abi ni. lepas Abi kalih ja, tu ha, bagi senyuman.  Ohh Uwais sayang.. Maafkan abi ya. kita belum mampu tinggal bersama lagi.. Moga sampai masa tu nanti. Amin. 


Satu yang saya rasa sangat istimewa budak ni. Senyuman tu. dalam tak sihat masih mampu tersenyum buat Abi dan Ummi. Terima kasih Yayang. Abi Ummi syg awak sampai bebila.
 

4 comments:

Superqila said...

comelnye uwaiss. semoga cepat sembuh ye adik comel

Z@i Z@mR33 said...

uwais demam2 pon still senyum...suka sgt...geramm nk geget2

Kira Sakura said...

mekasih abi sayang dan hargai kami ;) emmuahhhhh

Superqila said...
This comment has been removed by a blog administrator.

Buta+Pekak+Bisu=CINTA