Followers

Friday, 28 February 2014

Redha

Assalamualaikum dan salam sejahtera pada yang membaca. 

Salam jumaat readers. Hari jumaat yang indah. Walau didalam nya terselit cerita sedih, tapi bangkitlah. Teruskan berusaha menggapai awan. Moga ada jalannya. Yakin dan terus yakin kerana ALLAH pasti beri andia usaha anda dah dimulai. Yakin pasti!

Dalam hiruk pikuk kesibukan jumaat ni sukacita saya menaip demi berkongsi apa yang saya hadap hari ni. Mungkin berat bila berbicara soal wang, tapi hakikat tu langsung tak lari dari kita. 

ALLAH dah atur semuanya baik bagi kita. Atas sebab itu saya berusaha mematangkan diri, meyakinkan hati yang kegagalan sbentar tadi beserta hikmah yang mungkin bukan hari ni saya sedar tapi mungkin saya mengerti juga satu hari nanti.

Didalam menghadapinya, positif sentiasa menjadi pembantu disamping redha yang sememangnya punya kuasa yang hebat dalam melegakan hati yang gundah. Betul saya cakap. Bila hadapi sesuatu yang tak baik bagi anda, cubalah sabarkan hati, belajar redha dengan apa yang jadi. Pasti anda akan terasa lega. 

Nak lagi power, anda ambil ayat ni, ini kunci paling power untuk redha dan positifkan diri. 

"boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; ALLAH mengetahui, sedangkan kamu tidak mengetahui." (Al-Baqarah :216)

Selamat mencuba. 

2 comments:

Hanif Idrus said...

Terima kasih atas artikel ni..
Skrg ni byk sgt dugaan aku alami...
But always positif kerana Allah lagi mengetahui terbaik utk kita..amin

Hanif Idrus said...

Sentiasa yakin padanya..amin..

Buta+Pekak+Bisu=CINTA