Followers

Sunday, 23 February 2014

PJJ lagi.

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

Semalam saya ada update kata saya teramat sibuk kan? dari pagi sampai ke malam. di luar aja. sampai di rumah anak merap kata isteri. katanya dia tak mahu tidur. kerja nak merengek aja katanya. Tapi elok dengar suara saya, boleh pula bangun, kemudian senyum tengok saya. saya angkat dia. Lagi la nampak senyum tu. Tu belum lagi saya ajak dia main. Lagi la.

Aduh anak yang besar tu pun dah tahu nak cari Abi dia. macam mana lah keadaan orang yang lagi jauh dari kami ni kan? dengan anak yang sedang membesar, bagaimana pula lah keadaan nya bila ada kecemasan dan seseorang lagi tiada di sisi? teringat ada seorang kenalan yang saya kenal dalam kelas tu la. Last time ada juga kami jumpa di luar, semasa dia mintak saya ajarkan dia teknik kami guna sekarang ni.

Mula tu saya ada tanya dia. apa kerja abg? katanya kerja di pelantar minyak. perkara pertama yang keluar dari fikiran saya adalah, "WAHHH.. hebat kerja dia ni. Mesti banyak wang ni. " Tapi bila kami dok berbincang tu, ada panggilan dari anaknya, tanya bila abah nak balik saya terfikir balik. Apa lah sangat dengan wang jika dibandingkan dengan kasih sayang abah dan anak yang terpisah dek kerana tugas tu kan? Sebab itu dia pun memilih bidang ini sebagai kerjaya masa hadapan. Dan sekarang masih dalam proses membina tapak.

Saya mula terfikir. Mungkin benar bagus juga saya terkejarkan kerjaya masa hadapan idaman saya ni. Full Time Trader dengan pakej seorang UwaisSitter.

Buat masa sekarang, saya minta maaf sesiap pada Ummi dan anak. Bukan lah saya terlalu kejar sampai tidak cuba bertanggungjawab keatas keduanya. tapi saya cuba, dan cuba untuk beri semua ruang terbaik supaya masa depan lebih baik.

Masa untuk saya bila saya bermain Futsal. Ya saya juga perlukan ruang untuk diri saya. dan saya pilih futsal untuk merungkaikan keserabutan seminggu dengan tugasan dan perkara perkara lain. Yang sebenarnya sebab dah terlalu sibuk, saya dah mengabaikan badan sendiri. Nah kau, dah makin membelon ni. Habis la ~~

Kedua masa terbaik saya beri untuk isteri dan anak. Mungkin kekurangan minggu ni, tapi saya sentiasa cuba untuk perbaikinya.

Dan terakhir,  ruang untuk masa depan bila saya memilih ini sebagai kerjaya masa depan saya. Dengan terpaksa berkorban sedikit moment demi untuk membina kejayaan. Ya, ini terbaik buat kami mungkin. Bekerja dalam keselesaan rumah dan menjaga tuan putera dengan tangan sendiri.

Saya pasti saya dah pilih yang terbaik. Sekarang saya serahkan segalanya pada ALLAH. Dia Lebih Tahu. :)

2 comments:

ewanthology said...

saya pernah ambil e-pjj di uitm dulu, mmg banyak yang perlu dikorbankan.


nasib baik masa tu bujang lagi.

Kira Sakura said...

tetiba pulak nak sebak baca entry abi nie. part last tue. entah la kenapa sebak ;(

Buta+Pekak+Bisu=CINTA