Followers

Monday, 9 July 2012

Berkarya

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

Berkarya

Sebentar tadi ada seorang sahabat yang menegur saya, sahabat yang on-off , kejap ada kejap tak ada. melalui PM yang bertanya bila saya nk update cerpen baru, tak sabar hendak membaca katanya.

Saya masih belum membalas PM nya, mungkin setelah saya tiba di destinasi sebentar nanti. Ada benar juga, lama benar rasanya saya tidak limpahkan buah fikiran di atas tinta, meluahkan rasa diatas kisah kisah nukilan diri.

Sebenarnya bukan diri tidak ingin berbuat demikian, tapi batasan waktu menghalang saya. Ditambah dengan internet yang ding dong kekadang merencatkan rasa ingin berkarya. Serius, saya amat cinta bila berada ditengah kisah coretan sendiri, mungkin readers beranggapan saya gila dengan kenyataan ini, tapi itulah saya, bila berimaginasi. Bagi saya, karya garapan saya sebenarnya nadi cetusan rasa yang sebabkan ianya terlimpah di tinta, tiap kali menaip bagai diri yang menjafi watak utama kisahnya. Jiwa yang didalam setiap hasil itu sebenarnya menghidupkan tulisan saya itu. Bukan bererti saya seorang yang sentiasa berduka cita (banyak kisah yang sedih, beserta air mata), tapi itulah reality di mata saya, tiada senyum tanpa air mata, tiada sinar yang hadir lebih indah mlainkn dari ketibaan dari gelap yang mana darinya kita lebih cinta dan menghargai hidup.

Pun begitu, Saya akui, 'rasa' memainkan peranan yang sangat penting, tak percaya, lihat saja hasilnya, panjang berjela, bukan ingin membosankan, tapi itulah, dibuai dalam kisah sendiri. Sangat mengasyikkan. ;)
Published with Blogger-droid v1.6.9

5 comments:

Ardini Humaira said...

kena ada 'jiwa' masa berkarya.. :)

kiera'sakura said...

saya sentiasa bg ruang tuk awk berkarya dan saya tunggu karya2 awak :)

Anum said...

enjoy

mdmZ said...

sy juga suka berkarya..buat cerpen, sajak dll..tapi tu la, masa blm mengizinkan.

Iffah Afeefah said...

Ai pon xde rase

Buta+Pekak+Bisu=CINTA