Followers

Tuesday, 10 July 2012

Saya pemalu dengan.lelaki

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

Saya pemalu dengan lelaki

Saya pernah disoal beberapa sahabat, kenapa saya bila bersama para lelakian saya agak pendiam orangnya, pemalu dan lain lain, sedangkan bila bersama mereka, masyaALLAH , lain benar rupanya saya ni.

Yang benar mengenai hakikat bukan begitu. Saya ni tidaklah begitu malu dengan manusia lelakian ni cumanya kekadang situasi tu buat saya kaku. Terutamanya bila saya bersama dengan para yang tidak saya kenal rapat, atau yang pada pemerhatian saya adalah orang orang yang senyap sepi, serius dan sebagainya, maka jadilah saya manusia yang diam tahap gaban. Bukan apa, pernah dalam sejarah, saya terlepas cakap, dah orang buat muka dekat saya.

Apabila dengan orang yang saya kenal, mudah, memang dah tahu hati budi saya, maka jadilah diri sendiri yang semua tahu sengal tahap gajah. Kalau saya buka mulut, tergelak, gamat satu office. Dengan kawan kawan juga, saya kuat mengusik, bukan apa, tak seronok la sepi saja. Sampaikan kekadang mereka seakan senyap bila saya berhujah, kerana dengan muka serius dan ala ala berbicara soal masalah dunia, tapi akhirnya gelak sebab saya.sbnrnya hanya sedang buat cerita nak gelak. Hihi


P/s : dengan akak saya senyap sepi sebab saya segan dengan abg. Nguuuuu

P/s lagi : baru sedar, walau saya ni adk yang ramai kakak, saya juga ada beberapa abang lahh. Tadi baru jumpa sorang lagi abg saya.
Published with Blogger-droid v1.6.9

3 comments:

hafiz hafizol said...

mesti xde bf nie kan kan ? agagaga

kiera'sakura said...

dah yah nak sunyi sepi sgt lah :p

Iffah Afeefah said...

Nadh pemalu ke wakaka

Buta+Pekak+Bisu=CINTA