Followers

Friday, 27 July 2012

Menutup pintu hati

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

Salam 7 ramadhan readers. Pagi ni sesaja je la nak share dengan readers. Apa yang saya dengar dalam radio suria fm masa saya otw nak hantarkan kadut dekat adk semalam. Mengenai tutup hati.

Alkisahnya seorang ni, dah 3 thn berpisah. Mulanya saya bayangkan dia tu putus cinta. Srnyum ja la kita kan? Selalu dengar dalam suria macam ni, rupanya saya silap, lelaki itu srbenarnya da cerai ng wife dia. Dah 3 thn dah. Malam tadi dia teringatkan kisah dia dan ex wife ke surau tarawikh sesama.

Ghuuuuu sedihnya saya dengar. Kenangan , kesetiaan, dan putus asa juga mungkin bila yang kita sayang mkhianati janji setia selama ini. Lantas menutup hati untuk bercinta dan beristeri lagi walau sudah punya tiga putera yang masih kecil. Dan fyi, dia yang menjaga ketiganya.

DJ nasihatkan, bukalah pintu hati kamu tu. Dan dijawab "saya malas dah nak fikir". Huu sedih kan? Selalu mendengar kisah dongeng cinta belum sah je, ni kisah cinta halal yang haru sgt. Kekecewaan bila diputuskan, kemudian tidak dipedulikan.

Sesama kita mendoakan dia agar dibukakan pintu hati ya. Dia lah seniman cinta. Pencinta setia bersama tanggungjawab besar. Mithali yang memegang amanah dengan baik. Moga diberi perlindungan juga kejayaan. Amin
Published with Blogger-droid v1.6.9

6 comments:

:: Mrs.Eady :: said...

Allah sedih nyer..

Anum said...

insyaallah

Iffah Afeefah said...

sedih pulak bace ni nadh

hurmm

nak wat cmen kan

ni bebetul kecewa ni

Ardini Humaira said...

huhuhu sian dia kan

Mrs. Abi said...

kesiannye...tp xtau nk ckp...dia bpisah sebab salah dia atau salah ex.bini dia...

kiera'sakura said...

dia takut nak melangkah lagi sebab takut xde orang yg mampu memaut dia kembali.. mendoakan yg terbaik untuk dia.. Amin

Buta+Pekak+Bisu=CINTA