Followers

Thursday, 12 July 2012

Heran

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca. 

Heran

Hihi home lah sangat kan? Padahal balik ke kota kesibukan ni lagi, dan bukannya tempat penuh kesayangan di kampung halaman sana. Kepulangan kali ini memenatkan la. Dengan tak boleh nak lena dengan baik semalam atas bus. Entah di mana silapnya kan? Hari ni pulang, dan sampai dengan keletihan, tak macam last trip saya sampai ke sini yang mana paginya segar bugar je, terus siap dan ke office, tak ada masalah pun. Pagi tadi, sampai dan rehat, sampai kul 12+ baru terjaga. Itu pun sebab Mama call, dah kena perli dengan Mama, "haii, baru bangun? " . Gelak aja lah yang sempat saya beri. 

Pagi tadi di Pudu, ada sorang minah salleh tu datang tanya saya, mana jalannya dia nak ke LRT?. Saya balas dengan pertanyaan, ke mana lokasi tujuannya? Dan ditunjukkan kepada saya dia hendak ke Jalan Tun Razak, tapi jika mengikut perjalanannya dia perlu berhenti di Ampang Park. Selepas difikirkan, saya tunjukkan dia LRT yang berada di hadapan saya (masa tu) dan beritahu dia agar naik hingga ke Masjid Jamek dan kemudian transit ke haluan Stesen Putra di Gombak. 

Cumanya saya rasa malu la dengan dia pagi tadi. Tahu kenapa? Dia ada tanya kepada saya, "Why is there NO SIGNBOARD over here? " . Saya pulangkan jawapan " Maybe because there is a construction over here." Dia cuma menghangguk dan bersetuju dengan jawapan saya. 

Sebaik ditunjukkan haluan pergerakan dia, (jalan ke LRT), 
"Awesome..." . saya cuma tersenyum. dan tinggalkan dia dengan "take good care miss." . "You too" katanya. Dan kami bergerak menuju destinasi memasing. 

Tapi di atas jalan, saya terfikir, "eh kenapa saya tak ajak aja dia ikut saya menuju ke Central Market, bukankah di sana dia tak perlu lagi nak ke stesen transit dan tukar LRT? " 

"Tak apalah, dia kan perempuan, jauh juga tu nak berjalan. " (nak sedapkan diri)

2 comments:

Iffah Afeefah said...

Er kdg2 spontan smpai lupe respon mne y pling baik

kiera'sakura said...

xpe la sekurangnya dah tlg dan ada sesuatu yg Allah rahsiakan tue yg membuat awk "terlupa" ;)

Buta+Pekak+Bisu=CINTA