Followers

Sunday, 29 July 2012

Elemen lain dalam 'perhubungan'

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

Apa yang penting lagi dalam satu perhubungan?

Dalam perhubungan, normally apa yang orang hendakkan adalah keserasian, yang mana isi dalam nya adalah toleransi dan tolak ansur. Selain dari itu, saya baru jumpa satu lagi faktor yang bagi saya adalah.penting juga ubtuk diterjemahkan dalam satu perhubungan.yakni usaha untuk kita dekat bukan.hanya dengan pasangan tapi juga dengan.orang yang bersama mereka semenjak dari mereka kecil iaitu keluarga.

Pernah dahulu saya diperli.oleh rakan rakan, masa zaman tengah memuda tu la kan, ada yang kata "kalau nak ngorat anak, ngorat bapa dulu.". Tergelak juga la masa tu, padahal masa tu x pula saya nak mengorat budak tu, cuma mungkin rapat sebab saya ni mesra rakyat ja, dan masa tu plak bapa budak tu pegawai kat sana, jadi secara x sengaja saya jadi perhatian la kat sana.

Bila mai tahun lepas, masa zaman awal saya dan cik T saya, ngah dari mana boleh datangnya kekuatan camtu, masa saya dan dia dapat jawapan, saya SMS mama dia dan bagitau, "makcik, sekarang ni saya berkawan dengan anak makcik, ni saya bagitau ni sebab nak minta izin dari makcik. Kalau makcik bagi." dan alhamdulillah la kan, sana la titik mula saya dan dia.

Dan semalam, masa dia datang rumah menyambut pelawaan mama tu, saya jadi happy sangat tengok dia yang rapat dengan mama ayah n adk adik.

Betul lah kata orang kan, kita kena juga tackle keluarga dia. Sebab kita pn akan sama dengan dia sampai bebila kalau diizinkan bukan, jadinya hal ni penting. Mana taknya, dari rapat itu akan wujud rasa bahagia, dan bahagia itulah yang paling diingini dalam perhubungan.

Dari sana, akan wujud keselesaan. Bila dah selesa, mesti seronok kan? Macam kita la, naik kereta. Nak jalan jauh, kerusi empuk, ekon sejuk, ada lagu lagi, pastu ada air kat tepi, kacang apa cket, mesti sonok ja jalan jauh kan? X rasa nak berhenti mana mana lelama. Dengan hati yang girang plak. Auww auwww #ehh cm.tengah nyanyi lagu raya plak rasanya. Lalalalalalaalalalala
Published with Blogger-droid v1.6.9

6 comments:

Iffah Afeefah said...

tggu saat itu juga

Mrs. Abi said...

ehem2....amboih....senyum sampai ke telinga la org tu....

Mrs. Abi said...

emmm... mmg kena rapat dgn keluarga belah sana... kena pandai bawak diri kt sana sma mcm fmily kita jugak...kdg2 dgn family ok..tp dgn sdara mara tu yg segan sikit...

Hanif Idrus said...

Setuju pendapat...dlm hubungan mesti ada restu mak baps...baru senang perjalanan

aimie amalina said...

betoi2 ;D

barulah kita akan mengenali keseluruhan isi keluarga kan

lua dn dalam :D

kiera'sakura said...

:)

Buta+Pekak+Bisu=CINTA