Followers

Friday, 4 May 2012

Mana nikmat yang kamu dustakan?

Assalamualaikum. Dan salam.sejahtera pada yang membaca.

Salam jumaat readers. Nadh bekerja hari ni. Selepas pgalaman penuh onak dan duri juga kegembiraan semalam. Hari ini pengalaman baru, site acceptance. Tapi bukan itu sebenarnya yang nak dikongsi , tapi apa yang Nadh jumpa di masjid tadi.

Seorang pakcik, masa dia nak duduk 2 sujud, dia terpaksa duduk bersila. Susahnya tengok dia solat, sebak juga hati ni. Sedihnya bila kenang diri , juga sekeliling kita ni.

Sedangkan pakcik tua yang sakit kaki punya seksa pun pergi tunaikan tgjawab dia, tapi kita yang sihat walafiat ni abaikannya. Malu kan?

Ingat, pesan Rasulullah SAW, 5perkara sebelum 5 perkara, salah satunya sihat sblm sakit. Jangan satu hari nanti kita menyesal. Sebab tak guna masa sekarang srbaiknya.

Jangan satu hari kita disoal,
"mana nikmat yang kamu dustakan?"
Published with Blogger-droid v1.6.9

6 comments:

Anum said...

insyaallah

azam said...

mmmm..... TQ sharing, susahnya...kadangkala kita mudah lupa dgn nikmatNYA

Munnafendy said...

:( terima kasih sgt2...

Iffah Afeefah said...

Ringkas tapi mendalam

hurmm muhasabah jgak

Solihin Zubir said...

bkn yg tak pergi jumaat je patut malu..

yg dok bersembang kt luar msa khatib tgh baca khutbah tu pun patut malu..

kiera'sakura said...

sebak teringat papa saya tak boleh solat diri.. papa solat sume duduk skang nie.. :(

Buta+Pekak+Bisu=CINTA