Followers

Tuesday, 1 May 2012

Selamat Hari Pekerja

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

Salam selasa. Salam Hari cuti. Salam hari pekerja buat readers belog buruk Nadh ni.

Ehhe, bila cuti, apa yang paling menarik yang akan readers buat ? Keluar tengok wayang? Hang out dengan kwan kawan? Mencari ketenangan kat pantai? Atau keluar dengan keluarga? Banyak kan aktiviti yang leh kita buat dengan hari cuti ni kan?

Macam Nadh sendiri, Nadh rasa hari cuti ni antara hari paling best kalau Nadh dapat duduk rumah, berehat, lepas tu memasak dan makan dengan senang hatinya. Ehhe . Betoi la. Selain menulis, Nadh suka juga lepak dekat dapur tu. Sembang dengan periuk , kuali , sudip. Wahh seronok pula melayan depa. Lepas tu layan setiap knyahan berharga tu, sangat bermakna kan? Ahha. 

Macam pagi ni, housemate request nak makan Bihun Goreng. Nadh jaga ja pagi, masuk dapur, keluarkan apa yang patut. Tapi tengok-tengok, dia dah keluarkan pun udang tu, bihun tu dia dah rendam semalam. Jadinya, lepas selesai mandi, Nadh pun masuk, sediakan apa yang patut. Dan gorengkan untuk dia. 

menu pagi ni :  "Bihun Goreng Bujang"

Seronok juga dapat melayan selera orang ni kan. Sampaikan housemate sorang lagi kata, "Nadh, ko tu kalau dah suka masak, tak rasa seronok bekerja, ko buka la kedai makan. Mesti laku nya la nanti. " . Nadh leh gelak je. Kita ni picisan je. Masak untuk keseronokan sendiri juga. Walau ada sikit-sikit berhajat nak buka kedai makan tu, (ye lah, duduk KL ni kan, kedai makan mostly SUCKS la. makan untuk makan je. TAK SEDAP PUN. Nadh pn masak tak sedap. Cumanya, kalau kenai orang masak sedap, Nadh buka kedai. Mesti laku kan? Tak sedap pun penuh, dah sedap, tak payah cita la kan? )

Ehhe, bebel je tengah hari ni. Biasalah kan, bujang. Nak balik kampung sehari je. Tak buleh apa la. Layan diri la jadinya kan? Apa pn, maceh pada ALLAH, Sebab dia beri ketenangan, keseronokan, kemudahan dalam hidup. Syukur amat.

4 comments:

aimie amalina said...

Selamat hri pekerja nanadh :-)
Heeeee
Bile nk ase nadh nye masakn ni..kikiki

kiera'sakura said...

kan cuti lg sonok dok umah.. tp jd bebai bila dh msak menda x jd mcm kita nak.. huhuhuhu

Iffah Afeefah said...

sy bkn pekerja

aizamia3 said...

Hari pekerja orang cuti sehari tapi akak cuti 3 bulan.. fuh.. boleh ke tahan dok umah ni agaknya..

Buta+Pekak+Bisu=CINTA