Followers

Sunday, 26 December 2010

Kenangan zaman sekolah

tadi tengok berita. budak-budak seronok dapat baju sekolah baru, kasut sekolah baru, alat tulis baru, beg sekolah baru.
tetiba teringat kenangan masa zaman aku, jiah n adik sekolah dulu.
masa dulu kan tadak keta. masa nak mai sekolah balik ni, kami berempat ( aku, jiah, adik n mama)
akan naik bus, dari umah kami, ke jetty dan kemudian nek bus Bukit Mertajam.
kat Bukit Mertajam ni la kami p beli baju sekolah.
aku masih ingat la.. dulu zaman tadak keta ni..
camna bersusah kami. pastu upgrade sikit, ada bus dari seberang jaya terus ke Bukit Mertajam.
pastu syarikat tu bankrup, da tadak bus, kami pun buat macam dulu la.
tapi kekadang tu tak rajin, kami akan benti kat depan Pacific, lintas jalan dan tunggu bus BM.
kenangan kan.. lama dah nih..
pastu upgrade lagi, kat Makro masa tu ada juai baju cap canggih. ayah suruh beli kat makro ja.
sebab ayah kata baju tu elok. beli ja la. apa masalahnya. (ni perangai ayah, dia tak kesah mahal ka murah, kalo ok tu dia layan ja.. ) tapi mama tamo, mama kata mahal, so kami p beli jugak baju kat BM. tapi masa ni ok cket la. sehelai baju canggih, sehelai lagi baju murah.
saya rindu masa tu. masa zaman Mama n Ayah jaga kami.
tetiba sebak plak.. ;')

No comments:

Buta+Pekak+Bisu=CINTA