Followers

Sunday, 5 December 2010

Si Penipu


saya ada satu perangai..
saya PALING MENCIK orang yang suka menipu..
tak kira apa saja cara,
apa saja sebab..
walau apa saja..
tipu adalah tipu..

ada satu cerita,
one of my fren,
dia ni tak benti2 nak menipu saya..
last saya da meletop..
memang dia kena la..
sampai sekarang dia takut nak menegur saya..
saya pula, memang malas nak tego pn..
tade guna kawan orang macam ni..
tapi disebabkan kerja memerlukan saya deal ng dia
saya tegur jugak
(tapi straightly sal kerja la)
saya sangat professional sal kerja..
cuma dia ja.. smpai sekarang tak berani langsung nak call.
dan da buatkan kerja saya susah..
tapi apa pn..
saya peduli apa..
awk tak penting bila saya dapat deal ng boss awk..
so back off~~

sekadar peringatan kepada kamu ::
Sabda Rasulullah s.a.w yang bermaksud : “Ada empat perkara, sesiapa yang melakukannya maka ia adalah seorang munafik tulen. Sesiapa yang melakukan satu daripada empat perkara itu, maka ia mempunyai salah satu daripada sifat munafik, hingga dia meninggalkannya. (Empat sifat itu ialah) apabila dipercayai ia khianat, apabila bercakap ia berdusta, apabila berjanji ia mungkir dan apabila bertengkar ia mengenepikan kebenaran (menegakkan benang basah )”. (Riwayat Ahmad)

jadi kepada sesapa saja.. yang ada dalam idup saya.. dipersilakan menjadi seorang yang ikhlas bila berkawan dengan saya.. dipersilakan menjadi seorang yang bercakap benar.. kerana SEKALI SAYA TAK PERCAYA, SAMPAI BILA2 PN SAYA TAKKAN PERCAYA LAGI!!
ni bukan nasihat, ni AMARAN!!

Sekian, Terima kasih.

No comments:

Buta+Pekak+Bisu=CINTA