Followers

Thursday, 4 November 2010

Balik Penang

alhamdulillah.. baru smpai umah..
balik Penang minggu ni..
ceta dia.. pagi tadi saya tensen la..
tatau nak ceta kat sapa..

suma ni punca dari sebab berharap sangat nak jumpa dengan AWAK..
dia kata hari ni last exm..
jadi saya pn decide hari ni nak lepak sama2 la ng dia..
saya da ajak.. tapi dia tanak hari tu,.
jadi hari ni.. saya masih lagi mtk cuti dari boss..
cakap nk p tgk wyg la kunun..
tapi smpai ke petang..
tadapat di hubungi..
jadi plan kensell..

atas sebab plan yang terkensel ni la wujud idea2 jaat yang akan memporak perandakan dunia..
hahaha.. ayat gile jaat.. padahal tade la pn..
plan anak manja yang kua.. lantak la.. janji dapat jumpa mama..
yang lain.. arap maklum.. saya tidak rasa untuk meng-kesahkan diri ini..

ehhh...ehhh.. merapu dahh..
ok2 smbung balik.. ha.. camni.. tadi tu tensen la bab tadapat nak menyetelkan yuran study saya..
due to post saya sebelum ni.. n masalah2 teknikal yang tidak dapat dielakkan..
jadi atas sebab tu la saya plan hari ni nak kua..
1 tensen la.. ke2 bila jmpa buah ati pengarang jantung ni orang kata ilang la semak2 pale tu kan..
tapi da tak kesmpaian aa plak..
ok2.. actually arap sgt tu bkn sebab apa.. sebab tekanan ni aa..
arap dpt kongsi ng seseorang..jadi orangny da ditentukan saya la..
(dalam kurungan :: nak memanje la ng orang tu.. ngadu2)
tapi G A G A L.. huhh..

beh tu.. saya pn memulakan perjalanan ke motorola..
nak p ata repot( 1 ja pun) tapi p jugak..
masa dalam perjalanan.. dok pikiaQ nak p mana.. perjalanan awal masa dok kat jalan Sg buloh.. rasa nak p tgk2 wayang .. sorang pn sorang la.. peduli hapa aku..
pastu... da masuk jalan kota damansara.. berubah cket.. dapat idea nak singgah secret recipe plak.. sebab tingin nak cheese cake kan.. rasa2 bila menikmati makanan ni.. ilang la kot tensen2, tangen kosinus, segala bala pening2 muram durja beta ni..
tapi elok ja lepas Tropicana medical centre, dapat idea baru..
dalam palotakk...
"aku da la dok sedih ni.. tensen.. nak ngadu kat kawan2, satgi depa kondem.. sebab ada masuk cket sal hal cinta dan perasaan ni.. tapi tu la.. "

sesampai ja kat motorola..
trus call abg din.. tanya sal bus.. dia kata bus 3.30 da penuh.. kul 4 ada aa..
pastu dia kata sat nak knpem..
tanya lagi.. dia sebut bas kul 5.30.. so tanya2 dia kata jap ag 10 min call balik.. n saya pn call la selepas tu.. kata nya ada bus.. so saya pn cecepat la merepotkan diri dan trus balik opis..
smpai di opis.. suma tadop.. depa p makan kat kedai mamak tepi tu..
sy pn p sana.. jmpa abg falah n abg shafiq.. trus sy gtau depa.. saya nak balik kg.. bus kul 5.30..
direct abg dalah tanya.. ang rindu mama ang ka? saya menhanggukkan pala..
dalam ati.. YES I AM..
sebab nak kalut sgt balik.. sebab tadak tmpat nak ngadu..
jadi elok la saya balik sana.. jmpa mama saya ..n menda nak ngadu tu akan secara otomatiknya
di simpan dalam memory otak yang paling dalam sebelum nt tiba2 dia kua balik bila balik KL..hehe

ok.. masa kat cni.. apis mai.. dia tjk la dia nak p ata akmal..
so dia offer nak tlg ata sekali.. alhamdulillah.. da dipermudahkan da perjalanan saya ni.. abg shafiq kata.. ang p la nadzri.. tmpang apis..
jadi selepas makan.. saya p opis sat.. n balik umah.. kemas2 n apis mai amek dan p shah alam..

lepas dari tu.. saya pn p la shah alam.. apis yang tlg antakan.. skali ng ata akmal dak Ws tu..
masa kat sana.. tetiba dapat tau.. tiket yang sepatutnya jadi milikku telah dijual oleh orang kaunter len..
rasa cam nak pingsan la masa tu.. gle kejam aa.. camna saya nak balik ni?
n abg Din a.k.a abg tkg juai tiket peberet saya kata..
"takpa dik.. ang dok cni ja.. satgi bus mana2 mai.. abg tlg ekjas kat ang.. ang duduk ja sini dlu.."
saya cakap tima kasih abg.. n saya cakap la aku nak p solat sat.. so saya pn p la solat..
lepas solat.. kembali ke tmpat abg din..
alhamdulillah.. masa bus smpai.. abg din tlg ekjas.. n saya dapat la nek bus Eagle..
alhamdulillah aa.. syukur.. leh tahan selesa.. n tiket pn murah cket..
driver tu charge saya rm30 sahaja..
alhamdulillah.. syukur sangat.. sampai jugak la akhirnya ke Penang..
rasa2 akan lega cket la.. sebab da ada mama..
orang pertama paling penting dalam idup saya n selepas keluarga saya..
adalah Cik Apple.. yang mana ada cita disebalik hari ni.. :(
nt la saya cita..

tapi dari apa jadi ng saya hari ni..saya dapat wat kesimpulan aa..
kekadang ada menda2 dalam dunia yang kita taleh nak kongsikan ng orang kan? sebab orang takkan paham..
saya akui kata2 kawan2 saya tu betul.. kalau susah.. sapa nak cari? kawan2 jugak kan?
jadi ng ini.. saya nak cuba sedaya upaya pasni.. agar idup saya tidak lagi bergantung kepada sesapa pn.. im on my own.. sebab saya tanak terkena langsung ng kata2 kawan2 saya ni...
betul.. kawan adalah kwan.. tapi bukan la tiap masa kawan.. kn?

u need to understand all that..
sometimes we also need time to be alone..
spend our time alone.. like what i always did..
its not that i dunt want to be with u guys..
but i need to be alone, that was my precious time.. n i want it to be spend by myself..
after 1 day with u guys..
sound harsh, but u all need to RESPECT that..

One more thing..
I hate when people start to questioning what i do..
cth la.. nak cakap tpom pn susah.. nak bergayut tpom pn susah..
come on la weyh.. takkan la seharian nak lepak ng ampa ja..
aku pn ada life aku jugak.. nak la jugak lepak2 smbg2 ng orang len..
takyah la nak kongkong aku sgt.. aku bkn dak kecik la..

Nadzri akan tetap jadi Nadzri..
tolong la paham...

No comments:

Buta+Pekak+Bisu=CINTA