Followers

Tuesday, 16 November 2010

Selamat Hari Raya Aidiladha

Diambang menyambut hari raya aidiladha..
1st raya aidiladha ng keadaan saya sekarang..
that mean something..
tapi its ok..

cuma saya nak tanya..
apa pengertian pengorbanan pada anda?
apa yang anda paham tentang pengorbanan?
sejauh mana anda rasa anda telah berkorban?

Pada saya.. pengorbanan ni macam sesuatu yang kita lakukan untuk dapatkan sesuatu..
sama ada dari segi kebaikan atau apa sahaja.. maksud ny macam kita buat sesuatu yang selalunya susah untuk kita lakukan.. contohnya.. kita korbankan perasaan kita untuk kebaikan seseorang.. padahal ianya sangat susah untuk dilakukan..dan bagi saya kan.. saya rasa ALLAH tu MAHA ADIL.. dia korbankan "kegembiraan" saya dulu.. dan DIA kurniakan saya kebahagiaan sekarang.. benar la.. saya cuma hilang 1.. tapi yang saya dapat.. berlipatkali ganda.. syukur sangat.. Alhamdulillah..

tapi.. saya sendiri pun masih tatau sejauh mana saya telah berkorban.. apa yg da saya korbankan kepada jlan ALLAH.. cuma yang saya arap dan impikan, saya, yang sy syg, family, para sahabat saya, dapat berkorban keenakan dunia ni, orang kata posa la sat dari nikmat2 dunia.. dan kami semua sama2 menuju ke jalan REDHANYA.. saya doa sangat.. arap sangat, agar kami suma berjaya wat menda ni..
semoga ng kedatangan Aidil adha bawa banyak makna dalam idup kami semua,.


untuk kamu, tunggu apa ag..? ha jawap2.. ;)

1 comment:

Buta+Pekak+Bisu=CINTA