Followers

Sunday, 14 November 2010

cerita sal makan

hari tu..
masa tgh makan..
aku tegur sorang kawan aku ni..
depan2.. elok2 dia lepas makan..
terus aku bersuara..
"weyh.. aku nak tanya soalan.."

dia jawap.. nape?

aku tanya.. awat ang suka makan tak abeh..?
n dia jawap.. makanan ni pedas bha..
terus ja aku kata.. tadak alasan.. kalau tau taleh abeh.. napa nak amek byk2?
aku tgk ang ni tiap kali makan.. mesti tak abeh..

then my boss bersuara,
tu la Nadzri.. aku rasa kan.. ppn mmg macam ni kot.? suka buang makanan..
bini aku pn sama.. aku selalu marah dia.. smpai ngs2 la..

n aku cakap..
tatau la abg, sebab ada kawan saya ny kawan sorang.. bila makan ja kan.. mesti nak buang separuh.. tu da jadi habit dia.. bila mai makanan ja.. separuh dia akan letak kat tepi.. tu bahagian untuk dibuang. n separuh ag untuk dimakan..

persoalannya sekarang..
napa orang suka wat macam tu ae? tak sayang makanan ka? bazir la..
kita ni skg leh makan.. bygkan tak satu hari kita susah nak makan..
masa tu baru la kita tau camna.. rasanya tadak makanan..

ampa plak camna? ada rasa pape tak? pasai apa orang suka buat macam ni..?
ada pengalaman dak?



whoaaa.. food stadium.. bapa hari saya nak amek untuk abehkan ni.. :p

No comments:

Buta+Pekak+Bisu=CINTA