Followers

Thursday, 4 November 2010

Hakikat Cinta IV

baru ja pas baca cita Nafas Cinta Insyirah dari web Iluvislam.com..
sangat menarik bagi aku.. sebab "isi" dalam cita tu menarik perhatian aku..
n dah save pn dalam My Document aku..

yang dapat dalam tu kan..
sepertimana aku post dalam ni beberapa hari lepas tentang Musibah..
cuma ny dalam cita ni.. lagi kritikal la kot..
tapi still kes cinta kan..
manusia jadi lalai bila bercinta..
jadi macam-macam kerana cinta..
dalam cita ni.. smpai mengandung la..
aku pn tak paham sebenarnya ng kaum aku sndiri..
da dapat tu.. tanggungjawap la..
igt sedap ja.. pastu lari..
aku marah sungguh aa.. awat ampa suka buat macam tu?
tolong la beb..
kita ni bkn Tuhan, yang TAKKAN lenyap.. TAKKAN MATI..
tak baek la dok buat macam tu..
aku sedih sgt.. ;(

tapi tu la hakikat hidup kan..
ada la sebab kan tiap perkara terjadi..
sepertimana dalam Al-Quran ::
"Kerana sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan, sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan.(Al-Insyirah 5&6)"

kita akan diuji dan diuji ..
dan bergantung pada kita la..
camna kita nak "interpret" ujian yang mendatang tu..
sama ada kita akan gunakan untuk kita kembali..
atau semakin jauh mensasarkan diri..
seperti mana pernah satu kata-kata dari sorang sahabat, iaitu "rebellion" yang mana menurut pemahaman aku adalah satu tindakan melawan sesuatu atau menentang sesuatu..
moga kita dijauhkan dari sifat ini..

aku sendiri pn ada kata dulu kan..
Ujian ni sebenarnya cantik sangat kalau kita tahu dan sedar hakikat sebenar kenapa kita diuji ni..

rasa nya cinta tu tadak la teruk, cuma kita yang dok buat teruk..
kalau kita gunakan untuk jalan kebaikan, mendekati ALLAH..
mesti ada "sinar", mesti ada "cahaya"..
kan?

;)


No comments:

Buta+Pekak+Bisu=CINTA