Followers

Thursday, 12 January 2012

Kerana satu, semua kena

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

Nadh otw ke Tanjung Malim n Lumut tadi, tapi ada situasi di rumah boss Nadh. Isteri dia a.k.a akak dirompak! Serious sangat terkejut, dengan parang panjang kt leher masa tu. Katanya dh mcm drama dah.

Menakutkan. Dekat rumah tu tau. Boss Nadh cerita, ada kes, dia rompak, masuk rumah, ambil barang dalam rumah lepas tu dirogolnya isteri n ank org tu dpn suaminya. Mengucap panjang nadh. Sedih. N sian sgt kt depa. Nk ngs pn ada dgn nsb depa sekeluarga.

Dalam dok asyik sembang tu, boss Nadh tunjuk seorang kenalannya comment kt pesbuk dia. Bunyinya lebih kurang mcm ni aa, "alhmdllh, syukur isteri abg x apa apa, mujurlah tidak diapa-apakan. mcik saya minggu lepas dibunuh selepas dirompak.". Terkedu kami bertiga tadi. Mujur la tadi jiran akak jerit, mgkn kerana tkejut, lari penjenayah tu.

Macam-macam zaman sekarang ni. Dah x ubah macam kisah Ali Baba n 40 Penyamun cita Alahyarham P.Ramlee dulu. Cuma beza masa tu dia tunjuk pencuri ada persatuan. Dirungkaikn kepada kenyataan zaman sekarang samalah seperti mencuri itu dah jadi satu kerjaya.

Nadh pernah dengar ceramah seorang Ustaz ni, dia kata, "tidak ALLAH rahmat satu jalan tu andai ada salah seorang dari mereka yang telah memutuskan silaturrahim". Ustaz menambah, tak mustahil kan, sebab itu jenayah berleluasa di luar sana, kejadian ragut pa suma, berlaku terlalu banyak. Andai ada rahmat ALLAH , mesti x jadi.

Bukan nk kata ada golongan itu di sana, cumanya ini sekadar satu peringatan juga untuk readers belog ini yang, ALLAH tidak merahmati sepanjang jalan kerana seorang yang salah putuskan silaturrahim, walau kerana dia, semua dapat panggu, sama lah mcm dosa ya, sekelompok yang buat, tak kira budak, org tua n wanita malah org soleh solehah juga yang kena bencananya. Balasan yang tak kenal siapa.

Pesan Nadh, berhati-hatilah. Sentiasa berjaga-jaga. Kita x tahu kan apa nk jadi. Walau kita tahu, dah takdir. Ia berlaku juga, tapi diri rasa lebih lega kalau lebih bersedia n berjaga-jaga.

Moga ALLAH pelihara Nadh, keluarga n para readers sekalian dari jenayah n kejahatan manusia. Amin.
Published with Blogger-droid v1.7.4

8 comments:

msredcheesecake said...

Skang ni nak tidur malam pun takut nak lena.... Selfish nya kita ni jgn sampai tahap kalau tau jiran kene rompak buat tatau je.... Scary...

Solihin Zubir said...

err.. mula2 baca, ingatkan yg dimaksudkan tu wardina..

err.. dirogol? huh.. melampau btoi.. smoga cpat2 la dpt tgkap..

nauzubillah..

azwa amani said...

aminn ya Allah... semoga kita semua dilindungi olehNya..

macam-macam kes hari ini.. kalau tengok org ptg tagan mesti x jdi mcm ni.. :)

psttt : sokmo gi tg.malim ke??

Rozuan Ismail said...

hari ni pon rumah Wardina kena rompak.agaknya nak kaya cepat kot diorang ni.tapi, harta tu bukannya halal pon kalau pakai

Hanif Bloglist Blog said...

Tak nak amerasa situasi sebegini...takut
datng dari hanif bloglist

Nong Andy said...

Menakutkan!!!

aimie amalina said...

moge2 nanadh
sekarng ni bahaya mang dtg tnpa diduga
tgh relak2, mcm2 boleh jadi kan
papepun, minta lindung dari segala yg tidak baik :)

Iffah Afeefah said...

maseh nadh

mcm nila stitik rosak susu sblanga

Buta+Pekak+Bisu=CINTA