Followers

Thursday, 19 January 2012

Malam Sunyi

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

Entry tengah malam, 1:09 pagi. Pastinya tiada readers yang membaca di kala ini. Malam sunyi dan sayu dengan penuh pengertian. Melayan perasaan mungkin malam ni. Mengenai perjalanan dari mula hingga ke ketika ini. Mengenai mimpi yang dimakbul, impian yang tidak tertunai, permulaan payah yang berakhir dengan pengertian penuh makna, segalanya sangat bermakna bila diri mengerti semuanya.


Malam sunyi.
Fikiranku mula berjalan
Menjelajah bait-bait perjalanan lalu
Saat dan ketika nya diri berada di atas
Hingga jatuh tertiarap ke bumi,
Konon ketikanya di kemuncak, 
Kemudian mencium tanah

Malam sunyi,
Perasaan hiba menerjah jiwa
Menangisi doa yang termakbul,
Satu permulaan baik buat para yang kuhormati
Kebenaran sebenarnya sudah lama terdedah
Namun jiwa yang belum mahu berubah
Tapi akhirnya, perlahan-lahan dia ku terjah
Mungkin penekanan yang agak santai,
Namun penuh hikmah,
Aku mahu bukan lain,
Bersamalah kita mendekati dia,
Bukan hanya aku yang terkedepan dalam perihal nya

Aku mahukan semua, 
Aku rindukan semua
Dan sedikit demi sedikit sudah ditunjukkan gaya
Dipermudahkan cara 

Ya ALLAH, Ya Rahman,
Bantulah aku, pimpinlah aku,
Tiada lain mahuku, 
Tapi bersatu menyambut redhamu,

Amin Yarabbal Alamin,

2 comments:

kiera'sakura said...

Amin Ya Rabbal Alamin ..

semoga usaha dipermudahkanNya, dan dilimpahkan keberkhatanNya pada jalan yg bakal dan sedang dilalui..

Iffah Afeefah said...

Mlm y sunyi

tiada menemani
hanya tangisan didengari
seorang hamba menghadap ilahi

Buta+Pekak+Bisu=CINTA