Followers

Saturday, 18 February 2012

Cakap-cakap dalam hati

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

Sedang asyik menengok cerita kat tv ni ha. Cerita apa tatau, tapi orang tu boleh dengar apa isi hati orang yang ada di hadapannya.

Bagaimana agaknya kalau kita ada kelebihan tu ye?

Kalau mereka berpendapat kita ni baik, tersenyumlah kita, kalau kita tak disukai, kalau tak dia maki hamun, mesti kutuk kita sampai ketanah bak kata orang. Bila kita dapat dengar apa orang depan kita kata dalam hati, agak-agak kita makan hati ke kita seronok ye dengar pendapat mereka mengenai kita?

Apapun yang menilai keikhlasan hati tu adalah ALLAH. Dan kita sebagai manusia kadang-kadang bisa tersimpang dari apa yang kita rasa juga apa perbuatan kita.

"Ketahuilah, sesungguhnya di dalam tubuh manusia ada segumpal daging, apabila daging itu baik maka baiklah tubuh manusia itu, akan tetapi bila daging itu rosak maka rosak pula tubuh manusia. Ketahuilah bahwa sesungguhnya segumpal daging itu adalah hati." (HR. Bukhari-Muslim)

Moral of the story : Buat la apa pn seikhlas mungkin, mungkin manusia tidak tahu kan? Tapi ALLAH Maha Mengetahui. :D

11 comments:

Yumida said...

tringat pd citer ninja assassin. laki tu blh bc mind org. hebat tol lakonan rain

Rozuan Ismail said...

amboi, boleh baca hati org. untunglah x leh nak tipu org tuh

Nyamuk Terbang said...

tgk jgk td crta tue

Gen2Merah said...

tak kisah dah apa org pasal aku... baik kutuk mahupun pujian, aku tetap aku... di lubuk hati terpendam.. ehehe..

Iffah Afeefah said...

xnk la tahu

kang org tu ngutuk kite

terus sentap

ecadwinkyasha said...

ceta apa kata hati ke?...

bagus juga ada anugerah cmtu..leh baca apa isihati org.hahahaah

Ayuni said...

mcm Jean Grey dlm X Men...

CekbOlat-bOlat said...

siapala kita kan.. hmba kerdil..

mas saari said...

memang satu anugerah kalau kita boleh baca isi hati orang...

.........cP~ said...

Bagus lah tak dengar apa orang kata. Boleh jadi gila.

nora amila ghazali said...

nora tengok gak cerita tue.. best.. tapi kalau nora leh dengar jugak.. memang huhuhu entahla... konfirm takut nak keluar umah... huhuhu

Buta+Pekak+Bisu=CINTA